Bell XP-39B Airacobra

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Bell XP-39B Airacobra

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bell XP-39B Airacobra Bell XP-39B Airacobra
    Originální název:
    Original Name:
    Bell XP-39B Airacobra
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.11.1939
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2055 kg 4530 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2517 kg 5550 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2926 kg 6450 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.360 m 34
    Délka:
    Length:
    9.070 m 29ft 9in
    Výška:
    Height:
    3.610 m 11ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19.81 m2 213,22 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    127,057 kg/m2 26.02 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-39 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým kompresorem o vzletovém výkonu 895 kW (1 217 k), nominální výkon 858 kW (1 166 k) v h= 3 566 m a krátkodobý bojový výkon 1 096 kW (1 490 k) v h= 0 m.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček.
    Allison V-1710-39 twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine with mechanical charger, rated at 1,200 hp for take-off and 1,150 hp at 11,700 ft nomial power and 1,470 hp at sea level - combat power,
    driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    603.5 km/h v 4572 m 375 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    498.9 km/h v ? m 310 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    8.3 m/s 1630 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7.5 min do 6096 m 7.5 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10973 m 36000 ft
    Dolet:
    Range:
    965.6 km 600 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Po demontáži turbokompresoru letoun ztratil výškové
    vlastnosti, dne 06.01.1940 byl poškozen po přistání bez podvozku,
    do té doby nalétal pouze 28 hodin, potom byl prototyp přestavěn na Bell XFL-1 Airabonita
    after crash rebuilt as Bell XFL-1 Airabonita
    Zdroje:
    Sources:
    http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    www.xs4all.nl
    http://www.uswarplanes.net/p39p63.html
    www.historicaircraft.org - foto
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69459#244590Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie experimentálního XP-39B
    zdroj je uveden výše




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69459#244591Verze : 0
    MOD