Rolls-Royce Griffon 65

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Rolls-Royce Griffon 65

Rolls-Royce Griffon 65

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Rolls-Royce Griffon 65 Rolls-Royce Griffon 65
    Originální název:
    Original Name:
    Rolls-Royce Griffon 65
    Kategorie:
    Category:
    vidlicový motor vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Hillington, Glasgow a Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    -
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Použití:
    Use:
    Supermarine Spitfire XIVE
    Supermarine Spitfire PR XIX
    Supermarine Spiteful F Mk.XIV
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    948 kg 2090 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2057 mm 6ft 9in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    749 mm 2ft 5,5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1143 mm 3ft 9in
    Vrtání:
    Bore:
    152 mm 6,0
    Zdvih:
    Stroke:
    168 mm 6,6
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    36,70 l 2239.0 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    Benzín s oktanovým číslem 100/130 Gasoline with an octane rating 100/130.
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    Karburátor Rolls-Royce Bendix-Stromberg 9T/40/1 trojkomorový karburátor, automatickou regulací bohatosti směsi a tlakovým vstřikováním. Carburettor Type Rolls-Royce Bendix-Stromberg 9T/40/1 - triple-entry up draught with pressure injection type and with automatic mixture control.
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    6,0 : 1 6,0 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování: dvoustupňovým, dvourychlostním mechanickým kompresorem s automatickou regulací plnění a vstřikem vody a metanolu do kompresoru (ADI).
    Mezichladiče stlačeného vzduchu byly mezi prvním a druhým stupněm kompresoru a na jeho výstupu.

    I. stupeň kompresoru průměru 340,4 mm,
    II. stupeň měl průměr 287 mm.
    Supercharger: Centrifugal two-speed two-stage with inter-cooler with injection ADI.


    Impeller diameter:
    1st stage 13.4 inchs
    2nd stage 11.3 inchs.
    Chlazení:
    Cooling:
    Přetlakové kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu). Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture), pressurised.
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1827 kW při 2750 ot/min 2450 bhp at 2750 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkon motoru:
    Vzletový: 1 827 kW (2 484 k) při 2 750 ot/min a plnícím tlaku 1,448 barů (+1 086 mm Hg).
    Bojový:
    I. rychlost kompresoru: 1 771 kW (2 408 k) při 2 750 ot/min v h= 381 m a plnícím tlaku 1,724 barů (+1 293 mm Hg) (se 115/150 oktanovým palivem) a
    II. rychlost kompresoru: 1 596 kW (2 107 k) při 2 750 ot/min v h= 4 724 m a plnícím tlaku 1,724 barů (+1 293 mm Hg) (se 115/150 oktanovým palivem).
    I. rychlost kompresoru: 1 641 kW (2 231 k) při 2 750 ot/min v h= 1 295 m a plnícím tlaku 1,448 barů (+1 086 mm Hg) (se 100/130 oktanovým palivem) a
    II. rychlost kompresoru: 1 357 kW (1 845 k) při 2 750 ot/min v h= 6 401 m a plnícím tlaku 1,241 baru (930,872 mm Hg) (se 100/130 oktanovým palivem).
    Ekonomický: ? kW (? k) v optimální výšce při 2 400 ot/min a plnícím tlaku 0,483 barů (362 mm Hg).


    II. převodový stupeň byl řazen automaticky po dosažení výšky 4 000 m, pilot mohl automatiku v případě potřeby vyřadit.


    Převodové poměry kompresoru
    I. rychlost 5,84:1
    II. rychlost 7,58:1


    Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily na válec. Výfukové ventily měly jádro plněné sodíkem.


    Starter typu Coffman L5 - start pomocí pyropatrony.


    Palivo 115/150 bylo k dispozici až od května 1945.
    Power output:
    2,450 hp at 2,750 rpm boosted +21.000 psi for take-off,
    2,375 hp at 2,750 rpm at 1,250 ft boosted +25.000 psi, MS gear (with 115/150 fuel)
    2,140 hp at 2,750 rpm at 15,500 ft, boosted +25.000 psi FS gear (with 115/150 fuel).
    2,220 hp at 2,750 rpm at 4,250 ft boosted +21.000 psi, MS gear (with 100/130 fuel)
    1,820 hp at 2,750 rpm at 21,000 ft, boosted +18.000 psi FS gear.
    Cruise: ? hp at 2,400 rpm boosted 7.000 psi.


    Supercharger gear ratios:
    (MS) 5.84:1
    (FS) 7.58:1


    Valvetrain: Overhead camshaft, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems.


    Starter Type Coffman L5 combustion starter.
    Zdroje:
    Sources:
    Bruce Robertson, Spitfire - The Story of a Famous Fighter, Hemel Hempstead, Hertfordshire, UK, Model & Allied Publications Ltd., 1960, Third revised edition 1973, ISBN 0-900435-11-9
    www.thunderboats.org
    http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
    http://users.bigpond.net.au/Shackleton/rolls.html
    http://freespace.virgin.net/john.dell/meandgr.htm
    www.flightglobal.com
    archiv autora

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69472#244630Verze : 0
    MOD