Marmon Herrington SARC Mk.IV F

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Marmon Herrington SARC Mk.IV F

    Avatar
    South African Reconnaissance Car Mark IV F


    Krátká historie
    Za druhé světové války postrádaly ozbrojené síly britského společenství národů dostatek obrněných vozidel. Proto jednotlivé země Commonwealthu si pomáhaly vlastními silami. Jedním z takto vzniklých obrněných automobilů byla jihoafrická úprava dovezených, či v jižní Africe vyrobených podvozků Ford Canada. Vývoj vozidla byl zahájen v roce 1941 a vlastní výroba se rozběhla v srpnu 1942 verzí Mark IV a v roce 1943 byla zahájena výroba verze F. V čtyřicátých a šedesátých letech minulého století byl Mark IV F dodán armádám: Guatemaly, Izraele, Jižní Afriky, Jordánska, Kypru, Libanonu, Rhodesie, Řecka a Syrie.


    - druh vozidla: průzkumný obrněný automobil
    - výrobce chassis: Ford Motor Company of South Africa, Silverton
    - výrobce obrněného automobilu: South African Iron & Steel Industrial Corporation, Johannesburg
    - název výrobce: není znám
    - jihoafrické armádní pojmenování: South African Reconnaissance Car Mark IV F
    - zkratka: SARC Mk. IV F
    - britské armádní pojmenování: Marmon-Herrington Armoured Reconnaissance Car Mark IV F
    - zkratka: Marmon-Herrington ARC Mk. IV F, někdy jako M-H ARC Mk. IVF
    - rok výroby: 1943-1944
    - vyrobeno: 1180


    Základní technické údaje
    - osádka: 4 osoby (velitel, řidič, střelec, nabíječ)
    - hmotnost pohotovostní: 5779 kg (12740 lb av)
    - hmotnost bojová: 6750 kg (14880 lb av)
    - délka korby: 5525 mm (217,5")
    - šířka: 2134 mm (84")
    - výška: 2286 mm (90")
    - světlá výška: 279 mm (11")
    Pancéřování
    - trup: 6,1 až 12 mm (.24" až .47")
    - věže: až 12 mm (až .47")
    Výzbroj
    - dělo: 2 pdr Q.F. Mk. I
    - ráže: 40 mm (1,575")
    - náměr: -5° až +20°
    - kulomet, počet, typ: 2x Browning M1919A4, nebo Vickers
    - ráže: 7,62 mm (.3"), nebo 7,7 mm (.303")
    - odměr věže: 360° za 22 sec.
    - ovládání věže manuální
    Vezené střelivo
    - dělostřelecké: 53 kusů
    - kulometné: 2250 nábojů
    Pohonná jednotka
    - motor, typ: Ford Mercury
    - provedení: 8 válcový, benzínový, vodou chlazený
    - výkon: 70,8 kW (95 HP SAE)
    - pohonná jednotka umístěna nad zadní nápravu vozidla
    Převodovka
    - typ: neznámý
    - ovládání: mechanické, ruční
    - počet stupňů: 4 vpřed a 1 vzad
    Podvozek
    - upraven z podvozku Ford Canada F60L
    - uspořádání: 4x4
    - rozvor: 2896 mm (114")
    - rozchod: 1524 mm (60")
    - pneumatiky, rozměr: 10,50x20
    Výkony
    - maximální rychlost: 84 km/h (52 mph)
    - dojezd: 579 km (360 mil)


    Poznámka
    Použité fotografie jsou z níže uvedených zdrojů.
    Technické údaje zpracovány podle ČSN 011300: Tabulky SI, Praha 1977


    Zdroje
    Ian V. Hogg, John Weeks: The Illustrated Encyclopedia of Military Vehicles, New Burlington Books, London 1980, ISBN 0-90628-675-1
    Bart Wanderveen: Historic Military Vehicles Directory, Battle of Britain Prints Int'l, London 1989, ISBN 0-900913-57-6
    V. Papakitsos, T. Metsovitis: Marmon Herrington Mk IV F: Armored Car, rok 1991, sešit č. 8, str. 1-4 a 8, ISSN nemá


    Internet
    en.wikipedia.org
    ww2armor.jexiste.fr
    www.geocities.com
    www.geocities.com
    www.network54.com
    www.warwheels.net
    www.warwheels.net
    www.wwiivehicles.com

    Autor modelářské rekonstrukce: T. Metsovitis.

    Autor modelářské rekonstrukce: T. Metsovitis.

    Autor modelářské rekonstrukce: T. Metsovitis.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69482#244668Verze : 0
    MOD