Kalinin K-10

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Kalinin K-10

Kalinin K-10 / Калинин К-10

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kalinin K-10 Kalinin K-10
    Originální název:
    Original Name:
    Калинин К-10
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový letoun utility aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931 Charkovský letecký závod Sovnarkomu Ukrajinské SSR, Charkov /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    700 kg 1543 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1035 kg 2282 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,70 m 35ft 1,25in
    Délka:
    Length:
    7,03 m 23ft 0,76in
    Výška:
    Height:
    2,89 m 9ft 5,78in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,48 m2 188.15 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov M-11 o vzletovém výkonu 81 kW/110 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Shvetsov M-11, take-off power 108 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    175 km/h v 0 m 108.7 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    145 km/h v ? m 90.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7 min do 10000 m 7 min to 32808 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3500 m 11483 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    510 km 316.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
    Бюшгенс, Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
    http://ram-home.com/ram-old/k-10.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69491#558710Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Kalinin K-10 (Калинин К-10)


    Uprostřed r. 1930 začíná GROSS (ГРОСС - Гражданское опытное самолетостроение ) práce na novém návrhu - letadlu K-10. V podstatě je to zlepšená verze "činovnického" (облисполкомовский) K-9, stroje stavěného pro kontakty ústředí s oblastmi, a také pro sportovně-tréninkové účely. Svou koncepcí byl K-10 samonosný dolnokřídlý jednoplošník smíšené konstrukce. Křídlo eliptického tvaru, dřevěné, vybavené sloty, zajišťovalo dobrou stabilitu. Křídla bylo možné skládat dozadu, otáčela se v uzlech u odtokové hrany podél trupu letadla. To zmenšovalo vnější rozměry stroje a umožňovalo přepravovat je, bez nutnosti demontáže, na železničních vagónech.


    Trup letadla koncipován jako uzavřený, kostra svařena z ocelových trubek, potažených překližkou a plátnem. Otevřené pilotní prostory opatřené větrnými štítky a vybavené dvojím řízením.


    Benzínové nádrže umístěné v křídlech pojaly zásobu pohonných hmot na celkem osm hodin letu. Motor M-11 o výkonu 100 k. s. byl uložen nejprve v uzavřené kapotáži typu Cowling. Podvozek byl opatřen aerodynamickými kryty a brzdami kol, což zlepšovalo přistávací charakteristiky - snižovalo délku doběhu stroje na zemi.


    Kvůli problémům s malým výkonem motoru - a jiný tehdy prostě nebyl k dispozici - při zkouškách letadlo dokázalo vyvinout rychlost nanejvýš 175 km/h, což nikterak neoslnilo ani přijímací komisi, ani samotné konstruktéry.


    V zemědělské verzi mohl být vybaven nádrží na chemikálie a rozprašovači, jinak měl sloužit převážně jako spojovací a kurýrní stroj. Konstruktér také předpokládal možnost využití v roli školního letounu.


    V r. 1932 byl udělán pokus odlehčit stroj - místo kompletní kapotáže byl na motor instalován prstenec Townend, z podvozku byly odstraněny aerodynamické kryty, nicméně ani v této podobě K-10 do série neprošel.


    Prameny:
    http://www.airwar.ru/enc/law1/k10.html
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/k-10.html
    http://igzo.net/samoliot_kalinina.html
    www.eroplan.boom.ru


    Pramen uveden v textu.

    Pramen uveden v textu.

    Pramen uveden v textu.

    Pramen uveden v textu.

    Pramen uveden v textu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69491#244704Verze : 1
    MOD