CANT Z.1015

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CANT Z.1015

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CANT Z.1015 CANT Z.1015
    Originální název:
    Original Name:
    CANT Z.1015
    Kategorie:
    Category:
    transportní letoun cargo aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.12.1938 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.12.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    20.01.1939
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    9000 kg 19842 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    12890 kg 28418 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    24,80 m 81ft 4,37in
    Délka:
    Length:
    17,80 m 58ft 4,78in
    Výška:
    Height:
    5,20 m 17ft 0,71in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    75,00 m2 807.29 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    žádný none
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Alfa Romeo 135 RC.32 o výkonu 588 kW/800 k, později
    Piaggio P.XII RC.45 o výkonu 993 kW/1350 k
    třílistá stavitelná vrtule Piaggio-D'Ascanio
    Alfa Romeo 135 RC.32, power 789 hp, later
    Piaggio P.XII RC.45, power 1332 hp
    three-bladed variable-pitch propeller Piaggio-D'Ascanio
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    563 km/h v 4500 m 349.8 mph in 14764 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    2980 km 1851.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.archeologiaindustriale.it
    www.aerei-italiani.net
    www.giemmesesto.org
    simnetwork.com
    http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
    http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69545#244874Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.1015

    Historie :
    Letoun Cant Z.1015 vznikl na rýsovácích prknech hlavního inženýra Fillipo Zappaty u italské letecké továrny CRDA. V roce 1938 se na podnět Regia Aeronautica konstruktér F. Zappata rozhodl postavit dálkový poštovní letoun, schopný nasazení také jako střední bombardér, který by rychlostí a operačním doletem překonal sériově vyráběné stroje konkurenčních značek. Nechal se inspirovat konstrukcí již existujícího letounu Cant Z.1007bis, kterou mírně konstrukčně upravil. Zmenšil rozpětí křídel, a hlavně hodlal do letounu umístnit novou pohonou jednotku. Počítalo se s osmnáctiválcovým hvězdicovým motorem Alfa-Romeo 135 RC.32 (Tornado) o výkonu jednoho motoru 1 550 koní. Prototyp byl dokončen 22.12.1938 a poprvé zalétán 20. ledna v Monfalcone zkušebním pilotem Mario Stoppanim. Při zkušebních letech dosáhl letoun dobrých výkonů, rychlostí 500 km/h doletěl s nákladem 2 000 kg pum do vzdálenosti 2 000 km. Ještě v témže roce letoun zařadila do svého stavu Regia Aeronautica, a označila jako Cant Z.1015B (Bellico), výrobní číslo prototypu bylo MM394. Na konci roku 1939 se však vývoj a zalétávání letounu zastavil. Po krátké přestávce, se zase pomalu pokračovalo ve vývoji, do letounu byly koncem roku 1940 namontovány nové motory, a to Piaggio P.XII RC.45 o výkonu jednoho motoru 1 350 koní, a také nové třílisté stavitelné vrtule Piaggio-D´Ascanio. V době mezi 23. červnem a 3. červencem 1942 letoun s těmito motory dosahoval rychlosti 563 km/h a doletěl do vzdálenosti 2 930 km. Během roku 1942 letoun provedl jen několik zkušebních letů, a poté byl přemístněn k Nucleo Addestramento Aerosiluranti umístněné v Gorici a vedené Carlo Uniem. Tam letoun dostal nové výrobní číslo MM512 a byl zkoušen jako torpédový bombardér. Při zalétávání letoun prokázal dobré letové vlastnosti a výkony letounu předčily i výkony sériově vyráběného stroje Savoia-Marchetti SM.79. Značná složitost výroby a hlavně zranitelnost letounu proti nepřátelské palbě vedly k tomu, že se letoun nikdy sériově nevyráběl.
    Letoun Cant Z.1015 byl třímotorový dolnoplošný poštovní letoun. Měl zatahovací podvozek, který se zatahoval do motorových gondol. Jediný vyrobený prototyp nebyl vyzbrojen.

    Zdroje :
    www.aerei-italiani.net
    www.giemmesesto.org
    simnetwork.com
    http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
    http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69545#244867Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.1015
    Zdroje: http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69545#244876Verze : 0