Název: Name: | Reggiane Re.2001 Delta | Reggiane Re.2001 Delta |
Originální název: Original Name: | Reggiane Re.2001 Delta | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (MM.9920) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.09.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2680 kg | 5908 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,760 m | 25ft 5,5in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,40 m2 | 219.58 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 131,37 kg/m2 | 26.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Isotta-Fraschini Delta RC 16/48, vzduchem chlazeny invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 840 koní Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček. | Isotta-Fraschini Delta RC 16/48, twelve-cylinder air-cooled 60° inverted Vee, rated at 806 hp for take-off, driving a three-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 478 km/h v 5760 m | 297 mph in 18898 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | 29856 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, levý 390 a pravý 350 nábojů a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, 600 nábojů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper nose, 390 rounds left and 350 rounds right and two fixed forward-firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings, 600 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Re.2001 Delta byl prototyp poháněný vzduchem chlazeným invertním motorem Isotta-Fraschini Delta RC 16/48, motorů Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone byl totiž stálý nedostatek a tak Regia Aeronautica objednala celkem 100 letadel s motory Isotta-Fraschini. Zkoušky ale prokázaly, že letoun trpí podmotorováním a tím i nízkými výkony, proto byla objednávka záhy zrušena. | Re.2001 Delta - Prototype version powered by Isotta-Fraschini Delta RC 16/48 engine. After tests when a top speed of only 478 km/h at 5,760 m was reached, the Regia Aeronautica cancelled the 100 variants on order. |
Zdroje: Sources: | L+K 17/1970, Letadla 1939 - 45, http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2001.html http://www.comandosupremo.com/Re2001.html www.historyofwar.org archiv autora |