Cant Z.505

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Cant Z.505

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CANT Z.505 CANT Z.505
    Originální název:
    Original Name:
    CANT Z.505
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.1935 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.07.1935
    Osádka:
    Crew:
    4 + 8
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    8170 kg 18012 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    12794 kg 28206 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    28,30 m 92ft 10,17in
    Délka:
    Length:
    18,75 m 61ft 6,19in
    Výška:
    Height:
    7,50 m 24ft 7,27in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Isotta Fraschini Asso XI R2C.16 o výkonu 647 kW/880 k
    třílistá kovovávrtule
    Isotta Fraschini Asso XI R2C.16, power 868 hp
    three-bladed metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    325 km/h v ? m 201.9 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    290 km/h v ? m 180.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5000 m 16404 ft
    Dolet:
    Range:
    3500 km 2174.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.archeologiaindustriale.it
    http://www.vittorelli.it/alicap.htm
    www.giemmesesto.org
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
    http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69574#245023Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.505


    Historie :
    Koncem roku 1934 začal hlavní inženýr letecké továrny CRDA, Fillipo Zappata, přemýšlet nad stavbou nového plovákového letounu, který by byl určen pro civilní letectvo. Tento nápad oslovil leteckou společnost Ala Littoria a ta 18. září 1934, zadala oficiální zakázku na stavbu letounu označováného jako Cant Z.505. Prototyp byl poprvé zalétán v Monfalcone 10. července 1935 a stroj pilotoval M.Stoppani, zkušební pilot továrny CRDA. Zkoušky proběhly úspěšně a tak Regia Aeronautica, zařadila letoun do svého stavu a označila výrobním číslem MM268. Prototyp nesl i civilní označení I-ZAPP ( letoun byl takto označen na počest jeho konstruktéra Fillipo Zappaty ). Letoun byl ovšem velice záhy označen jinou civilní značkou I-VACI, a byl dán k dispozici guvernéru Dodekanéz Cesare M. de Vecchimu. Nakonec v době od 12. dubna 1940 do 27. července 1941 letoun stál na letišti ve Vigna di Valle a pomalu chátral. Letoun skončil neslavně, byl rozebrán na části a ty se použily na stavbu následujícího typu Cant Z.506.
    Cant Z.505 byl třímotorový jednoplošný plovákový letoun se dvěma plováky. Byl smíšené konstrukce dřevo a kov ( plováky byly kovové ). Letoun poháněly tři dvanáctiválcové motory Isotta Fraschini Asso XI R2C16 o výkonu jednoho motoru 840 koní. Motory poháněly třílisté dřevené a později kovové vrtule. Letoun měl čtyřčlennou posádku, ta se skládala ze dvou pilotů, radisty a palubního mechanika. Za pilotní kabinou bylo oddělení pro osm cestujících.


    Zdroje :
    http://www.vittorelli.it/alicap.htm
    www.giemmesesto.org
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html
    http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69574#245022Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.505


    Zdroje :
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/z505.html






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69574#245024Verze : 0