Boeing PB-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Boeing PB-1

1925

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Boeing PB-1 Boeing PB-1
    Originální název:
    Original Name:
    Boeing PB-1
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1925-DD.07.1925 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1925-DD.07.1925
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.07.1925
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5780 kg 12742 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10886 kg 24000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    12166 kg 26822 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    26.67 m 87ft 6in
    Délka:
    Length:
    18.1 m 59ft 4,5in
    Výška:
    Height:
    6.36 m 20ft 10,25in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    167.32 m2 1801 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Packard 2A-2500 o výkonu 597 kW Packard 2A-2500, power 800 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    7120 l 1881 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    180.2 km/h v ? m 112 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    151.3 km/h v ? m 94 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    20.3 m/s 4000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2743 m 9000 ft
    Dolet:
    Range:
    4023.4 km 2500 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis


    181 kg pum
    3x flexible .30 Lewis machine gun


    400 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. Putnam, London 1989. ISBN 0-85177-804-6.
    Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html
    en.wikipedia.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69604#465119Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Boeing PB-1


    Boeing Model 50 neboli PB-1 vznikl jako zvětšená verze létacího člunu Naval Aircraft Factory PN-7. Používal v podstatě stejná křídla, měl ale nový kovový trup (stejným směrem šel vývoj PN-8), jako motory použval dva nové Packardy 2A-2500, které ale byly uloženy do jediné gondoly zády k sobě, jako jeden tlačný a jeden tažný.
    Tento letoun měl být jedním ze tří plánovaných pro rekordní dálkový let ze San Francisca na Havaj, dalšími měly být stroje PN-9 č. 1 a 3. PB-1 (od námořnictva obdržel číslo A6881) kromě tohoto jednorázového úkolu sloužil jako hlídkový.
    Jako termín startu byl vybrán 31. srpen 1925. Na stroji PB-1 se ovšem neustále kupily problémy s motory, které nebyly včas vyřešeny, proto se nakonec letu neúčastnil.
    Jediný vyrobený Boeing PB-1 byl v roce 1928 vybaven novými motory Pratt & Whitney R-1860 o výkonu 595 kW a dál sloužil pod označením XPB-2, až byl pravděpodobně v roce 1932 sešrotován.


    Zdroj:
    http://de.wikipedia.org/wiki/Boeing_Model_50
    http://www.aero-web.org/specs/boeing/pb-1.htm
    http://www.aerofiles.com/_boe2.html


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69604#245142Verze : 0
    MOD