Naval Aircraft Factory PN-10

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Naval Aircraft Factory PN-10

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Naval Aircraft Factory PN-10 Naval Aircraft Factory PN-10
    Originální název:
    Original Name:
    Naval Aircraft Factory PN-10
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (A7028/7029)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.06.1926
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4563 kg 10060 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8616 kg 18994 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    8631 kg 19029 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    14.99 m 49ft 2in
    Výška:
    Height:
    5.11 m 16ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    113.06 m2 1217 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Packard 2A-1500 o výkonu 391 kW
    třílistá vrtule
    Packard 2A-1500, power 525 hp
    three-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3248 l 858 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    183.5 km/h v 0 m 114 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    29 min do 1524 m 29 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    1372 m 4500 ft
    Dolet:
    Range:
    2426.9 km 1508 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    možnost nést:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě


    4x 104kg bomba
    provision:
    1x .30 in flexible machine gun in the nose
    1x .30 in flexible machine gun amidships


    4x 230 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html
    http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-10.htm



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69611#486102Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Naval Aircraft Factory PN-10

    Výsledkem testů létacího člunu PN-8 byl vznik dvou převážně shodných variant, pojmenovaných PN-9 a PN-10. Lišily se jen v detailech, obě verze používaly i motory Packard. PN-10 měly původně dostat kromě trupu i kovovou kostru křídel, zdržení při výrobě duralových dílů ale vedlo k tomu, že byly dokončeny s křídly dřevěnými.
    Jako obvykle posloužily testy letounu i k několika pokusům o překonání světových rekordů, ke kterým taky došlo. 8 července 1927 B. J. Connell a S. R. Pope na PN-10 vytvořili nový světový rekord ve vytrvalosti a v dálkovém letu s užitečným nákladem 2,000 kg, další s nákladem 1 tuny, když po vzletu ze San Diega strávili ve vzduchu 11 hodin, 7 minut a 18 sekund a překonali vzdálenost 947.705 mil. Další rekordy, tentokráte s nákladem 500 kg, byly překonány 15. července 1927 osádkou B. J. Connella a H. C. Rodda, opět po startu ze San Diega. K poslednímu rekordnímu letu došlo 18. července, kdy druhá zmíněná osádka dosáhla rekordu ve své kategorii v největším nákladu, vyneseném do výšky 2000 metrů, s nákladem 3500 kg.
    K oběma PN-10 s dřevěnými křídly byly přiobjednány další dva stroje, které měly být dokončeny již v původně plánované podobě. V té době ale námořnictvo ztratilo zájem o stále problémové vodou chlazené motory a oba stroje byly dokončeny jako PN-12 s hvězdicovými motory Wright. Na PN-12 byly poté přestavěny i oba PN-10.

    Zdroj:
    http://www.aerofiles.com/_naf.html
    http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-10.htm
    en.wikipedia.org
    http://www.cofe.ru/avia/N/N-31.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69611#245151Verze : 0
    MOD