Naval Aircraft Factory PN-12

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Naval Aircraft Factory PN-12

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Naval Aircraft Factory PN-12 Naval Aircraft Factory PN-12
    Originální název:
    Original Name:
    Naval Aircraft Factory PN-12
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1928 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (A7383/7384) + 2 konverze (PN-10 A7028/7029)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    30.11.1927
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3479 kg 7669 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6406 kg 14122 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    14.99 m 49ft 2in
    Výška:
    Height:
    5.11 m 16ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    113.06 m2 1217 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1750D o výkonu 391 kW, nebo
    Pratt & Whitney R-1690A o výkonu 373 kW
    třílistá na zemi stavitelná kovová vrtule
    Wright R-1750D, power 525 hp, or
    Pratt & Whitney R-1690A, power 500 hp
    three-bladed ground-adjustable metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3248 l 858 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    183.5 km/h v 0 m 114 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    16 min do 1676 m 16 min to 5500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3322 m 10900 ft
    Dolet:
    Range:
    2106.6 km 1309 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    možnost nést:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě


    4x 104kg bomba
    provision:
    1x .30 in flexible machine gun in the nose
    1x .30 in flexible machine gun amidships


    4x 230 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    A7029, A7384: motory Wright R-1750D Cyclone
    A7028, A7383: motory Pratt & Whitney R-1690A Hornet
    A7029, A7384: Wright R-1750D
    A7028, A7383: Pratt & Whitney R-1690A
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html
    http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-12.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69622#486107Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Naval Aircraft Factory PN-12

    Americké létací čluny PN-9 a PN-10 sice byly dobrými a v mnoha ohledech úspěšnými konstrukcemi, stále ale byly natolik problémové, že nikdy nedošlo k jejich sériové výrobě. Hlavním problémem byly stále motory, v obou případech v podstatě experimentální Packardy. V roce 1928 tedy byly oba vyrobené PN-10 opatřeny novými, hvězdicovými motory - jeden z nich dostal dva Wright R-1750 Cyclone, druhý dva Pratt & Whitney R-1850-A Hornet. Podobně byly dokončeny i dva další stroje původně objednané jako PN-10 a lišící se navíc duralovou kostrou křídla. Testy těchto strojů, přeznačených nyní na PN-12, potvrdily, že kombinace hvězdicového motoru a kovového trupu je přesně tím, co námořnictvo potřebovalo pro nahrazení svých obstarožních hlídkových létacích člunů F.5L a H-16. Okamžitě tedy byla objednána výroba nových letounů, založených na těchto prototypech - protože ale mateřská továrna Naval Aircraft Factory již byla vytížená jinými pohledávkami, výroba byla zadána hned několika dalším leteckým společnostem. Tak vznikly typy Douglas PD-1, Keystone PK-1 a Martin PM-1.
    Stejně jako původní PN-10, i ve své nové podobě byly tyto dva stroje použity ke snad skoro povinným rekordním letům. První z nich podnikl již 3. až 5. května Lieutenant Arthur Gavin a syn českého přistěhovalce, později významný Lieutenant Zeus Soucek, kteří na PN-12 s motory Cyclone vytvořili vytrvalostní rekord v kategorii C námořních letounů, když létali 36 hodin a 1 minutu nad Philadelphií, Dvacátého pátého stejného měsíce vznikly další rekordy, tentokráte s osádkou Zeus Soucek a Lisle Maxson, kdy s užitečným nákladem jedné tuny byla dosažena rekordní rychlost 129,2 km/h na vzdálenost 2000 km, rekordní dolet 2300 km a rekordní vytrvalost 17 hodin, 55 minut a 13,6 sekund.
    Na PN-12 s motory Hornet dosáhl Lieutenant Arthur Gavin 26. června 1928 rekord dosažením výšky 4700 m s užitečným nákladem dvou tun. O den později vznikl další rekord, tentokráte s nákladem jedné tuny Gavin dosáhl výšky 5972 m.
    Poslední rekordní osádku tvořili Lieutenant A. W. Gorton a Chief Boatswain E. E. Reber, kteří 11. a 12. července na PN-12 s motory Hornet vytvořili hned pět světových rekordů pro třídu C. Dosáhli doletu 2476 km, s nákladem jedné a dvou tun dosáhli na trati 2000 kilometrů rychlosti 130,4 km/h a s dvěma tunami nákladu dosáhli vytrvalostního rekordu s časem 16 hodin a 39 minut.
    Po těchto rekordech byly pravděpodobně oba stroje předány do služby jako hlídkové.

    Zdroj:
    http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-12.htm
    en.wikipedia.org
    http://www.cofe.ru/avia/N/N-31.htm
    www.multied.com
    http://www.aerofiles.com/_naf.html
    http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm

    Zdroj: http://www.aerofiles.com/naf-xpn12.jpg

    Zdroj: http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-12.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69622#245170Verze : 0
    MOD