Naval Aircraft Factory PN-9

     
Název:
Name:
Naval Aircraft Factory PN-9 Naval Aircraft Factory PN-9
Originální název:
Original Name:
Naval Aircraft Factory PN-9
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.05.1925-DD.MM.1925 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (A6878) + 1 konverze (PN-8 A6799)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4139 kg 9125 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8895 kg 19610 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.2 m 72ft 10in
Délka:
Length:
14.99 m 49ft 2in
Výška:
Height:
5.03 m 16ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
113.06 m2 1217 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Packard 1A-2500 o výkonu 358 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Packard 1A-2500, power 480 hp
two-bladed wooden fixed-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4808 l 1270 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
184.3 km/h v 0 m 114.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 533 m 10 min to 1750 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
939 m 3080 ft
Dolet:
Range:
4103.8 km 2550 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
možnost nést:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě


4x 104kg bomba
provision:
1x .30 in flexible machine gun in the nose
1x .30 in flexible machine gun amidships


4x 230 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
http://www.americancombatplanes.com/pn7_1.html
URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-PN-9-t69630#486077 Verze : 0
Naval Aircraft Factory PN-9

Druhý ze dvou objednaných létacích člunů PN-8 byl dokončen s upravenou směrovkou, motory Packard 1A-2500 v nových gondolách a zvýšenou kapacitou nádrží. Na stejný standard byl poté přestavěn i mezitím dokončený a otestovaný PN-8 A6799. Během testů byl 1. a 2. května 1925 při zkušebním letu nad Filadelfií osádkou C. H. Schildhauera a J. R. Kylea dosažen nový rekord ve vytrvalosti, když vydrželi ve vzduchu 28 hodin, 35 minut a 27 sekund. Tento výkon se stal podnětem pro velký rekordní let, který měly uskutečnit oba PN-9 společně s experimentálním letounem PB-1 mezi San Franciscem a Havají. Krátce po startu 1. září 1925 se musel jeden z PN-9 vrátit kvůli poruše motoru, PB-1 vůbec neodstartoval. Osádka pod vedením Cmdr Johna Rodgerse na posledním PN-9 proletěla většinu trasy, kvůli chybě v navigaci jim však předčasně došlo palivo a museli nouzově přistát. Po deseti dnech doplachtili (z potahu křídel vytvořili plachtu, kterou napnuli mezi motory) na dohled od ostrova Kaui, kde byli zpozorováni ponorkou R-4 a odtaženi do přístavu. Přestože nebyl let dokončen, vypočtená dosažená délka letu (3409,8 km) stačila, aby byl uznán za rekordní.
Letadlo bylo opraveno a vrátilo se do služby, ale v roce 1928 ho postihla při letu do Jižní Ameriky porucha na motoru, která donutila pilota Byrona Connella a jeho osádku k nouzovému přistání v Karibském moři, kde opět strávili několik dnů, než byli zachráněni. Po vyzvednutí osádky bylo rozhodnuto, že je PN-9 příliš daleko od pobřeží, než aby mohl být odtažen, proto byl potopen střelbou.
Druhý PN-9 byl zničen 31. března 1927 u souostroví Navassa v Západní Indii.

Zdroj:
http://www.aerofiles.com/_naf.html
http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-9.htm
en.wikipedia.org
http://www.cofe.ru/avia/N/N-31.htm
http://www.geocities.com/fort_tilden/cabaniss.html
Naval Aircraft Factory PN-9 - Druhý z obou strojů, PN9-3, je kontrolován na rampě v Crissy Field poté, co se musel předčasně vrátit z havajského letu. Křidélko bylo pravděpodobně poškozeno při nouzovém přistání na vodě. Zdroj: www.nps.gov/archive/prsf/history/crissy/pn9-3.htm

Druhý z obou strojů, PN9-3, je kontrolován na rampě v Crissy Field poté, co se musel předčasně vrátit z havajského letu. Křidélko bylo pravděpodobně poškozeno při nouzovém přistání na vodě. Zdroj: www.nps.gov/archive/prsf/history/crissy/pn9-3.htm
Naval Aircraft Factory PN-9 - Zdroj: http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf

Zdroj: http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-PN-9-t69630#245191 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více