Naval Aircraft Factory PN-9

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Naval Aircraft Factory PN-9

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Naval Aircraft Factory PN-9 Naval Aircraft Factory PN-9
    Originální název:
    Original Name:
    Naval Aircraft Factory PN-9
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1925-DD.MM.1925 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1925-DD.MM.1925
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (A6878) + 1 konverze (PN-8 A6799)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4139 kg 9125 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    8895 kg 19610 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    14.99 m 49ft 2in
    Výška:
    Height:
    5.03 m 16ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    113.06 m2 1217 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Packard 1A-2500 o výkonu 358 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Packard 1A-2500, power 480 hp
    two-bladed wooden fixed-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4808 l 1270 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    184.3 km/h v 0 m 114.5 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 533 m 10 min to 1750 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    939 m 3080 ft
    Dolet:
    Range:
    4103.8 km 2550 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    možnost nést:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě


    4x 104kg bomba
    provision:
    1x .30 in flexible machine gun in the nose
    1x .30 in flexible machine gun amidships


    4x 230 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_1.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69630#486077Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Naval Aircraft Factory PN-9

    Druhý ze dvou objednaných létacích člunů PN-8 byl dokončen s upravenou směrovkou, motory Packard 1A-2500 v nových gondolách a zvýšenou kapacitou nádrží. Na stejný standard byl poté přestavěn i mezitím dokončený a otestovaný PN-8 A6799. Během testů byl 1. a 2. května 1925 při zkušebním letu nad Filadelfií osádkou C. H. Schildhauera a J. R. Kylea dosažen nový rekord ve vytrvalosti, když vydrželi ve vzduchu 28 hodin, 35 minut a 27 sekund. Tento výkon se stal podnětem pro velký rekordní let, který měly uskutečnit oba PN-9 společně s experimentálním letounem PB-1 mezi San Franciscem a Havají. Krátce po startu 1. září 1925 se musel jeden z PN-9 vrátit kvůli poruše motoru, PB-1 vůbec neodstartoval. Osádka pod vedením Cmdr Johna Rodgerse na posledním PN-9 proletěla většinu trasy, kvůli chybě v navigaci jim však předčasně došlo palivo a museli nouzově přistát. Po deseti dnech doplachtili (z potahu křídel vytvořili plachtu, kterou napnuli mezi motory) na dohled od ostrova Kaui, kde byli zpozorováni ponorkou R-4 a odtaženi do přístavu. Přestože nebyl let dokončen, vypočtená dosažená délka letu (3409,8 km) stačila, aby byl uznán za rekordní.
    Letadlo bylo opraveno a vrátilo se do služby, ale v roce 1928 ho postihla při letu do Jižní Ameriky porucha na motoru, která donutila pilota Byrona Connella a jeho osádku k nouzovému přistání v Karibském moři, kde opět strávili několik dnů, než byli zachráněni. Po vyzvednutí osádky bylo rozhodnuto, že je PN-9 příliš daleko od pobřeží, než aby mohl být odtažen, proto byl potopen střelbou.
    Druhý PN-9 byl zničen 31. března 1927 u souostroví Navassa v Západní Indii.

    Zdroj:
    http://www.aerofiles.com/_naf.html
    http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-9.htm
    en.wikipedia.org
    http://www.cofe.ru/avia/N/N-31.htm
    http://www.geocities.com/fort_tilden/cabaniss.html

    Druhý z obou strojů, PN9-3, je kontrolován na rampě v Crissy Field poté, co se musel předčasně vrátit z havajského letu. Křidélko bylo pravděpodobně poškozeno při nouzovém přistání na vodě. Zdroj: www.nps.gov/archive/prsf/history/crissy/pn9-3.htm

    Zdroj: http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69630#245191Verze : 0
    MOD