Douglas T2D-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Douglas T2D-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas T2D-1 Douglas T2D-1
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas T2D-1
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1928 Douglas Co., Santa Monica, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 XT2D-1 (A7051/7053)
    9 T2D-1 (A7587/7595)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.01.1927 XT2D-1
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2961 1) kg 65281) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4764 kg 10503 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5008 kg 11040 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    17.37 m 57ft
    Délka:
    Length:
    13.51 2) m 44ft 4in2)
    Výška:
    Height:
    5.16 3) m 16ft 11in3)
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    82.31 m2 886 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    55.66 kg/m2 11.4 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1750 o výkonu 391 kW
    dvoulistá pevná vrtule Hamilton Standard
    Wright R-1750, power 525 hp
    two-bladed fixed-pitch propeller Hamilton Standard
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    946 l 250 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    199.6 4) km/h v 0 m 1244) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7.75) min do 1524 m 7.75) min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3475 6) m 114006) ft
    Dolet:
    Range:
    618 km 384 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    730.6 km 454 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě

    734kg torpédo nebo bomba
    1x flexible .30 machine gun in the nose
    1x flexible .30 dorsal machine gun

    1x 1618 lb torpedo or bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    s kolovým podvozkem:
    1) 2727 kg
    2) 12,80 m
    3) 4,85 m
    4) 201,2 km/h
    5) 5,9 min
    6) 4215 m
    Landplane:
    1) 6011 lb
    2) 42 ft
    3) 15 ft 11 in
    4) 125 mph
    5) 5.9 min
    6) 13830 ft
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0 85177-838-0.
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    http://www.americancombatplanes.com/torpedo_6.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/t2b.html


    T2D-1 hlídkové letky VP-1 nad Oahu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69657#466904Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Douglas T2D

    V červenci 1925 objednalo US Navy tři prototypy letounu XT2D-1, který však vycházel z typu XTN-1 továrny Naval Aircraft Factory. Jednal ose o dvouplošný, dvoumotorový bombardovací/torpédový/hlídkový letoun, který mohl využívat kolový podvozek i dvojici plováků. Navíc byl letoun schopný operovat z palub letadlových lodí a to jako první dvoumotorový typ, zároveň se jednalo i o první dvoumotorový typ firmy.

    První prototyp vzlétl v lednu 1927, následovaly úspěšné zkoušky prototypů a bylo objednáno 9 sériových kusů, které se od prototypů lišily kratším trupem. Praxe však prokázala, že typ je na službu z letadlových lodí moc velký a letouny tak sloužily u hlídkových jednotek VP-1 a VP-2 na Havaji. Ze služby byly staženy v roce 1933.

    V červnu 1930 bylo objednáno dalších 18 kusů, které již byly vybaveny plováky, poháněny motory Wright R-1820-E a vybaveny dvojitou svislou ocasní plochou. Dostaly označení P2D-1 a působily jako hlídkové u jednotky VP-3 v oblasti panamského průplavu (Panama Canal Zone) do roku 1937.

    Prameny:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_T2D
    http://www.boeing.com/history/mdc/t2d-1.htm
    http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_t2d.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69657#245260Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Douglas T2D-1
    Na horním snímku P2D-1

    http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_t2d.php

    http://www.boeing.com/history/mdc/t2d-1.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_T2D
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69657#245261Verze : 0
    MOD