Kalinin K-13

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Kalinin K-13

Kalinin K-13 / Калинин К-13

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kalinin K-13 Kalinin K-13
    Originální název:
    Original Name:
    Калинин К-13
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7500 kg 16535 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    23,00 m 75ft 5,5in
    Délka:
    Length:
    13,40 m 43ft 11,55in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    78,70 m2 847.12 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin M-34RN o výkonu 552 kW/750 k
    třílistá vrtule
    Mikulin M-34RN, power 740 hp
    three-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    407 km/h v ? m 252.9 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    369 km/h v ? m 229.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7800 m 25591 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1500 km 932.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm


    1000 kg pum
    3x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun


    2205 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/k13.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69664#558743Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Kalinin K-13 (Калинин K-13)


    V r. 1933 dostává KB CHAZOSS projektovou úlohu na ještě jeden bojový stroj - bombardovací letadlo. Sovětské VVS (ВВС) totiž postrádaly útočné letadlo dlouhého doletu, schopné nést do 1 t pumového nákladu na vzdálenost do 5000 km ve výši 4000 m rychlostí 350 km/hod. Splněním projektu byla pověřena konstruktérská skupina pod vedením P. V. Dybského (П. В. Дыбский). Ve stejné době na analogickém zadání pracovali také v OKB A. N. Tupoleva - výsledkem byl ANT-37 (DB-2) a rovněž v OKB S. V. Iljušina - výsledkem byl CKB-26 (budoucí DB-3). (ОКБ А. Н. Туполева - АНТ-37 (ДБ-2), С. В. Ильюшина-ЦКБ-26 (ДБ-3).)
    Pro nové letadlo bylo vybrané schéma samonosného středokřídlého jednoplošníku. Celokovové, v půdorysu lichoběžníkové křídlo, mělo dva nosníky. Svislé ocasní plochy byly dvojité, vodorovná ocasní plocha dvouplošná. Tento tvar byl zvolen jednak pro vyšší pevnost, jednak pro zlepšení obstřelu ze záďové střelecké věže. Ten umožňoval střelci pokrýt palbou skutečně pozoruhodně velký prostor nad, za, a částečně i pod letadlem. V letadle existoval ještě druhý palebný bod - v prosklené přídi. Stroj byl podstatě dále rozvinutou Kalininovou myšlenkou, založenou již typem K-12. Jak lze vidět, konstruktér však již tolik netrvá na koncepci samokřídla, stroj má i regulérní ocasní plochy.


    K-13 - jak byla nová konstrukce označena - bylo koncipováno jako dálkový bombardér se dvěma motory M-34 s kapalinovým chlazením, každý o 750 k. s., uzavřenými v krytu typu NACA. Do tohoto krytu je po startu zasouván i podvozek. Palivo pro motor dodávaly čtyři nádrže, uložené v křídle. Vrtule byly kovové, za letu stavitelné. Pro snížení přistávacích rychlostí letadlo vybavili elektricky ovládanými klapkami. Trup letadla tvořila kostra svařená z trubek a s plátěným potahem, pod křídlem byly brzdící štítky.


    Předpokládalo se, že posádka letadla bude složena z třech členů - pilota, navigátora-střelce a zadního střelce. Obranná výzbroj: tři kulomety ŠKAS (ШКАС)- dva v přední části bombardéru a jeden v záďové střelecké věži. Útočnou výzbrojí byl pumový náklad v celkové hmotnosti 1000 kg. Podle výpočtu měla být maximální rychlost K-13 cca 407 km/h ve výši 4000 m. Přistávací rychlost - 90 km/h, což mělo umožnit využít vzletové i přistávací dráhy poměrně nevelké délky, což je ve frontové situaci velmi důležité.


    Zkušební exemplář K-13 byl postaven v r. 1936 ve Voroněži. Avšak při prvních testech se prokázalo, že svými letovými kvalitami značně zaostává za letadlem DB-3 (částečně pro nepříliš vyhovující motory), a taktéž se prokázalo, že je poněkud přetížen. Proto zájem o stroj rychle uhasíná a práce na K-13 byly ukončeny.


    Souběžně s bojovou variantou byla vypracovávána i osobní verze - K-14.


    Prameny:
    www.eroplan.boom.ru
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/k13.html


    Pramen uveden v textu
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69664#245288Verze : 1
    MOD