CANT Z.1011

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CANT Z.1011

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CANT Z.1011 CANT Z.1011
    Originální název:
    Original Name:
    CANT Z.1011
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1937 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    02.03.1936
    Osádka:
    Crew:
    1 + 4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6700 kg 14771 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8800 kg 19401 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    28,05 m 92ft 0,32in
    Délka:
    Length:
    17,00 m 55ft 9,28in
    Výška:
    Height:
    5,25 m 17ft 2,68in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    80,00 m2 861.11 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Isotta Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 618 kW/840 k
    Vrtule dvoulistá stavitelná
    Isotta Fraschini Asso XI RC.40, power 828 hp
    two-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    370 km/h v 4500 m 229.9 mph in 14764 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    326 km/h v ? m 202.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    19 min do 5000 m 19 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7900 m 25919 ft
    Dolet:
    Range:
    2000 km 1242.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v zatahovatelné hřbetní věži Breda
    2x kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v zatahovatelné břišní věži Breda


    1000 kg pum
    2x .303 in Breda-SAFAT machine gun in a Breda retractable dorsal turret
    2x .303 in Breda-SAFAT machine gun in a Breda retractable ventral turret


    2200 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.archeologiaindustriale.it
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/z1011.html
    www.aerei-italiani.net
    http://www.vittorelli.it/alicap.htm
    www.giemmesesto.org
    http://www.geocities.com/Lucktam/italian.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69844#245887Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.1011

    Historie :
    V polovině třicátých let minulého století se Regia Aeronautica zaobírala problémem, že ve svém stavu má nedostatek středních dvoumotorových bombardérů. A proto se v roce 1934 rozhodla vypsat veřejnou soutěž na výrobu středního dvoumotorového bombardéru, schopného provádět i noční bombardování. Do soutěže se přihlásila i letecká továrna CRDA sídlící v Monfalcone, se svým projektem Cant Z.1011. Hlavní inženýr této továrny Fillipo Zappata navrhl letoun celodřevěné konstrukce, kdy trup byl obdelníkového průřezu a motory byly umístěny v motorových gondolách, do kterých se zatahoval hlavní podvozek. K pohonu měly sloužit dva francouzské motory Gnome-Rhone K.14, o výkonu jednoho motoru 950 koní. Projekt Cant Z.1011 v soutěži zaujal a právě proto Regia Aeronautica objednala výrobu série 12 strojů, v roce 1936 ale objednávku zredukovala na 6 strojů (výrobní čísla MM20541 - MM20546). První postavený prototyp (MM20541, poprvé vzlétl 2. března 1936 v Monfalcone a stroj pilotoval zkušební pilot M. Stoppani. Zkušební lety ukázaly na problémy v uložení motoru, které negativně působilo na stabilitu letounu. To vedlo k jejich výměně za motory Isotta Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 840 koní. Letoun byl s těmito motory zalétáván v prosinci 1936. V témže roce se ještě uvažovalo, že do dvou letounů budou nainstalovány motory Piaggio P.XI RC.100 a letouny budou používány jako experimentální. To vše však zůstalo jen na papíře a letoun se nikdy do sériové výroby nedostal. Všechny tyto letouny pak přelétly do letecké školy v Avianu, kde zůstaly až do uzavření příměří, kdy byly sešrotovány.
    Letoun Cant Z.1011 byl jednoplošný dvoumotorový bombardovací letoun. Byl celodřevěné konstrukce, kdy trup měl obdélníkový průřez, vyztužený nosníky. Poháněn byl dvojicí řadových invertních dvanáctiválců Isotta Fraschini Asso XI RC.40, o výkonu jednoho motoru 840 koní. Motory poháněly dvoulisté stavitelné vrtule Piaggio. Do motorových gondol se zatahoval hlavní podvozek, ostruhové kolečko bylo pevné. Výzbroj sestávala ze 4 pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, umístěných vždy po dvou ve hřbetní střelecké věži a ve věži pod trupem. Letoun unesl náklad 1 000 kg pum.

    Zdroje :

    http://www.airwar.ru/enc/bww2/z1011.html
    www.aerei-italiani.net
    http://www.vittorelli.it/alicap.htm
    www.giemmesesto.org
    http://www.geocities.com/Lucktam/italian.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69844#245886Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.1011


    Na první fotografii má letoun ještě motory Gnome-Rhone K.14 a na fotografii třetí má již nové motory Isotta Fraschini Asso XI PC.40


    Zdroje :

    www.giemmesesto.org









    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69844#245888Verze : 0