Název: Name: | Macchi C.200bis | Macchi C.200bis |
Originální název: Original Name: | Macchi C.200bis | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 SA Aeronautica Macchi, Varese | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.04.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2026 kg | 4467 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2280 kg | 5027 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,580 m | 34ft 8,54in |
Délka: Length: | 8.520 m | 27ft 11,43in |
Výška: Height: | 3.250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,82 m2 | 181.05 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,55 kg/m2 | 27.76 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Piaggio P.XIX R.C.45 o výkonu 880 kW v h= 4 500 m Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček Piaggio P.1001 | Piaggio P.XIX R.C.45 power 1,180 hp at 14,764 ft, driving three blade constant speed Piaggio P.1001 propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 396 l (313 + 83) | 87 UK gallons(69 + 18) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 535 km/h v 4500 m | 332.4 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | km/h v m | mph in ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,5 m/s | 3641.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9280 m | 30446 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm s 370 náboji na hlaveň | Two 0.5 in machine guns Breda-SAFAT fixed forward firing in the upper nose, 370 rpg |
Uživatelské státy: User States: | Itálie | Italy (Regia Aeronautica) |
Poznámka: Note: | Letoun vznikl úpravou sériového C.200, do výroby se C.200bis nedostal, protože RA objednala modernější a výkonnější letoun Macchi C.202 | Converted from an early production C.200, did not enter production as the C.200bis had been replaced by more advanced designs Macchi C.202. |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, rok 2001, ISBN: 0-76031-194-3. L+K 15/1985, Letadla 39 - 45, Václav Němeček http://it.wikipedia.org/wiki/Macchi_M.C.200 http://www.aviastar.org/air/italy/a_macchi.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc200.html archiv autora |