Fiat CR.42 Falco

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Fiat CR.42 Falco

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fiat CR.42 Falco Fiat CR.42 Falco
    Originální název:
    Original Name:
    Fiat CR.42 Falco
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.09.1943 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.09.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 782 (všechny verze dohromady)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    23.05.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1720 kg 3792 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2295 kg 5060 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2405 kg 5302 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,700 m 31ft 9,88in
    Délka:
    Length:
    8,257 m 27ft 1,07in
    Výška:
    Height:
    3,585 m 11ft 9,13in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,40 m2 241.11 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    102,0 kg/m2 20.89 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Fiat A.74 R1C.38 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, výkon 618 kW (840 k) při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m.
    Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton 3D41.В s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm.
    Fiat A.74 R1C.38 fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 829 hp at 12,500ft,
    driving a three-blade metal Fiat-Hamilton 3D41.В variable-pitch constant-speed propeller of 9ft 6,17in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    460 l Two tanks 77 UK gallons and 24 UK gallons internally
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    438 km/h v 5300 m 272.2 mph in 17388 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    380 km/h v 6000 m 236.1 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,83 m/s 2328.7 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,33 min do 5000 m 7,33 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10050 m 32972 ft
    Dolet:
    Range:
    775 km 481.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1150 km 714.6 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm 400 nábojů
    1x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm 400 nábojů
    One fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine-guns in nose, 400 rounds and
    one fixed forward-firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine-guns in nose, 400 rounds.
    Uživatelské státy:
    User States:








    Poznámka:
    Note:
    Reflexní zaměřovač San Georgio typ B -
    Zdroje:
    Sources:
    George Punka, Fiat CR 32/CR 42 in action, Squadron/Signal Publications, Carrollton, rok 2000, ISBN 0-89747-411-2
    Gianni Cattaneo, Fiat C.R.42, Aircraft Profile No.16, Profile Publications, rok 1967
    L+K 4/1970, Letadla 39-45, Václav Němeček
    www.alieuomini.it
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr42.html
    http://www.comandosupremo.com/Cr42.html
    www.xs4all.nl
    http://www.jg27.de/cr_42.html
    http://www.cofe.ru/avia/F/F-60.htm
    http://www.militarium.net/viewart.php?aid=291
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#246488Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový nákres
    zdroj uveden výše


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#246490Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fiat CR.42 od 83. Squadriglia, konec roku 1939.
    Stoj nese standardní tříbarevnou kamufláž a v uvedené době havaroval a byl středně těžce poškozen.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#398384Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Osobní letoun velitele 18°Stormo magg. Ferruccio Vossilly v podobě v jaké se zúčastnil přeletu do Belgie. Pro bojové nasazení nad Británií dostal stroj, stejně jako ostatní CR.42, žluté zbarvení motorového krytu.






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#398457Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Jeden z posledních Fiatů CR.42, který zasáhl do bojů ve Východní Africe. Černý kříž na bílém poli byl rozpoznávacím označením italských letounů v závěru kampaně.
    Stroje CR.42 ve Východní Africe využívaly 412., 413. a částečně též 414. Squadriglia.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#398301Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fiat CR.42CN (Caccia Notturna - úprava pro noční stíhání), 377. Squadrilia, letiště Palermo - Boccadifalco, konec roku 1942.
    Letoun nese celočerné zbarvení.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#398315Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Fiat CR.42 nosil původně kód 95 -13 ' - patřil k 95. Squadriglia Caccia Terrestre (18. Gruppo, 56. Stormo). Tato jednotka byla připojena k Corpo Aereo Italiano, který se pod velením Luftflotte 2 německé Luftwaffe zúčastnil bitvy o Británii. Letoun bázoval na letišti Maldegen v Belgii a byl sestřelen Hurricany z Martlesham Heath 11. listopadu 1940. Letoun nouzově přistál poblíž Orfordness s rozbitým olejovým potrubím , ale jinak nepoškozený. Stroji bylo následně přiděleno evidenční číslo RAF BT 474. Stroj byl používán k testům a simulovaným soubojům se stroji RAF. Jako zastaralý byl vyřazen roku 1943 a letoun byl vybrán jako potenciální muzejní materiál. Nyní se nachází v muzeu v Hendonu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#533865Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Noční stíhací Fiat CR.42CN sloužil u 372. perutě 153. skupiny italského letectva (Regia Aeronautica). Všimněte si výfuků protažených až za pilotní prostor, aby nedošlo k oslnění pilota. Stroj nese běžnou denní kamufláž Celý trup, podvozek, SOP a horní plochy křídel a VOP natřeny pískovou (Giallo mimetico 2) s množstvím tmavě zelených skvrn (Verde oliva scuro). Spodní plochy křídel a VOP světle šedé (Grigio mimetico).
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#412945Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento Fiat CR. 42 maďarského letectva sloužil roku 1941 u jednotky Kör Ász (Srdcové eso) na letišti Kassa (Košice). Některé maďarské Fiaty dostávaly kamufláž napodobující německé předválečné kamuflážní schéma: spodní plochy světle šedé, na horních a bočních plochách ostře lomená pole šedé, hnědé a tmavě zelené barvy.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#412950Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie
    zdroj uveden výše




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#246491Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fiat CR.42 Falco MM5701, exponát Múzea RAF v Hendone (© Radek Havelka)



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#200456Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fiat CR.42 Falco (MM5643/162-6) vystavený v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
    Vystavený stroj se nedochoval celý a je sestaven s použitím 40% originálních dílů.


    Zdroj: materiály muzea

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70010#372160Verze : 0
    MOD