L-159T 5831

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

L-159T 5831

    Avatar
    Základní data:


    Typ letounu: L-159T
    Sériové číslo: -
    Trupové označení: 5831
    Datum dodání: -
    Období služby: -
    Speciální vybavení, modernizace a úpravy: -



    Marking:


    Horní plochy: -
    Spodní plochy: -
    Výsostné znaky letounu na trupu: -
    Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: -
    Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla:
    Speciální označení na trupu:
    Speciální označení na horní straně křídla:
    Speciální označení na spodní straně křídla: -
    Výroční a příležitostné zbarvení: -



    Historie letounu:



    Poznámka:
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70206#247226Verze : 1
    MOD
    Avatar
    fotografia s láskavým dovolením (photo by kind permission of) (c) Mark van der Vliet
    www.airliners.net


    fotené: Farnborough, UK - England, 27. júl 2002

    (c) Mark van der Vliet
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70206#247304Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Expozice Kbely

    vlastní foto
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70206#360621Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Letecké muzeum Kbely 2014.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70206#522313Verze : 0
    Avatar
    Nevím, ale na stránkách Aera je označován jako T.


    http://www.aero.cz/news/show/id/16/lang/cs


    Citace :

    DTO převzal od odboru pro vojenské letectví Ministerstva obrany ČR (OVL) hlavní konstruktér programu vojenských letadel AV Miloš Trnobranský, a to symbolicky v den 10. výročí prvního vzletu prvního prototypu dvoumístného letounu L-159T výrobní číslo 5831 (2. srpna 1997). OVL současně rozšířil platnost oprávnění AV k výcviku o piloty-instruktory Armády ČR pro L-159, verzi T1.

    Citace :


    Prototyp L-159T, zalétnutý dne 2. 8. 1997: Tento první prototyp byl zkonstruován zejména k ověření nového motoru Honeywell/ITEC F124-GA-100. Zálet, řízený šéfpilotem Miroslavem Schütznerem, trval 50 minut a letoun při něm dosáhl výšky 5 000 m a rychlosti 670 km/h. Prototyp naposledy vzlétl roku 2003 a dosáhl celkového náletu 840 hodin. Dnes jej AV využívá k dílčím pozemním zkouškám. Druhý prototyp – jednomístný letoun L-159A v.č. 5832 – byl zalétnut roku 1998, třetí prototyp – dvoumístný L-159B v.č. 6073 – roku 2002 a zatím poslední prototyp – dvoumístný L-159T1 - v březnu roku 2007.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70206#360619Verze : 0
    MOD