Miles M.9A Master Mk.I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Miles M.9A Master Mk.I

Miles M.9A Master Mk.IA

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Miles M.9A Master Mk.I Miles M.9A Master Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Miles M.9A Master Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.194R Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    898
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    31.04.1939
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1982 kg 4370 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2528 kg 5573 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.89 m 39ft
    Délka:
    Length:
    9.27 m 30ft 5in
    Výška:
    Height:
    3.05 m 10ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    30.19 m2 325 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    115.71 kg/m2 23.7 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Kestrel XXX kapalinou chlazen vidlicový dvanáctiálec o vzletovém výkonu 537 kW (730 k) a 436,25 kW (593 k) v h= 3 658 m.
    Vrtule trojlistá stavitelná
    Rolls-Royce Kestrel XXX, twelve-cylinder liqud-cooled Vee engine rated at 720 hp for take-off and 585 hp at 2,750 rpm at 12,000 ft,
    driving a three-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    309 l 68 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    363.7 km/h v 4572 m 226 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    257.5 km/h v 3048 m 160 mph in 10000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10.7 m/s 2100 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    13 min do 4572 m 13 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8230 m 27000 ft
    Dolet:
    Range:
    778.9 km 484 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    www.miles-aircraft.com
    http://www.airwar.ru/enc/other2/m9.html
    www.csd.uwo.ca
    www.jaapteeuwen.com
    airwar.valka.cz
    www.fleetairarmarchive.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70292#400659Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Miles M.9A Master Mk.I

    Na konci 30. let začaly britské firmy produkovat pokročilá stíhací letadla, jako byl Hawker Hurricane a Supermarine Spitfire. Brzy proto vznikla potřeba potřeba vytvořit také cvičný letoun odpovídajících výkonů pro pokračovací přípravu pilotů pro tyto stroje, kvůli kterému byla vydána specifikace T.3/36. Frederick Miles proto vytvořil návrh, označený Miles M.9 Kestrel, výrobu prototypu si ovšem firma financovala sama. Ten byl poháněn motorem Rolls-Royce Kestrel XVI o výkonu 555 kW. Tento jednoplošník s otevřenou dvoumístnou kabinou byl poprvé představen na leteckém dni v Hendonu v červenci 1937. Jeho letové výkony byly jen o málo horší, než soudobých stíhačů. Ministerstvo letectví ovšem typ přijalo rozpačitě a sériovou výrobu neobjednalo. Až hrozba války donutila letectvo 11. června 1939 k objednávce upravené verze, která měla motor Kestrel XXX o sníženém výkonu 535 kW, chladič přesunutý zpod motoru pod kabinu a další, drobnější úpravy. Tato nová verze byla zavedena do služby pod označením Miles M.9A Master Mk.I.

    S počtem skoro 900 kusů této verze byl Master jedním z nejběžnějších cvičných strojů v Británii za 2. světové války. 23 strojů bylo dokonce upraveno do podoby nouzového stíhače M.24, vznikly také verze s hvězdicovými motory, M.19 Master Mk.II a M.27 Master Mk.III. Kromě cvičných rolí byly Mastery také umisťovány ke stíhacím perutím jako spojovací.

    Asi 200 strojů bylo od RAF převedeno k FAA. První jednotkou vybavenou těmito stroji byla 759. peruť, kam přicházely od února 1940. V roce 1942 byly všechny stroje Master Mk.I upraveny na standard Mk.IA, který se lišil pouze zkrácením křídelních oblouků, takže nyní měly tyto stroje rozpětí 10,89 m. Po postupném vyřazování zůstaly Mastery Mk.I nejdéle ve výzbroji 761. perutě, odkud zmizely v září 1944, stroj W9018 sloužil až do roku 1948 jako učební pomůcka.

    Zdroj:
    www.miles-aircraft.com
    http://www.airwar.ru/enc/other2/m9.html
    www.csd.uwo.ca
    www.jaapteeuwen.com
    airwar.valka.cz
    www.fleetairarmarchive.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70292#247640Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroj:
    http://www.constable.ca/MilesMaster.htm


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70292#247641Verze : 0
    MOD