Avro Manchester Mk.IA

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Avro Manchester Mk.IA

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avro Manchester Mk.IA Avro Manchester Mk.IA
    Originální název:
    Original Name:
    Avro Manchester Mk.IA
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 A. V. Roe & Co. Ltd., Woodford
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    71 + konverze
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    12138 kg 26760 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    25424 kg 56050 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    27.460 m 90ft 1in
    Délka:
    Length:
    21.140 m 69ft 4.25in
    Výška:
    Height:
    5.940 m 19ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    105.72 m2 1138 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    241.78 kg/m2 49.52 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Vulture II kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s řadami válců do X o výkonu 1 327 kW (1 805 k) při 2 850 ot min a plnícím tlaku 0,414 barů (310,291 mm Hg), praktický výkon byl nižší 1 081 - 1 156 kW (1 470 - 1 571 k).
    Vrtule třílisté s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland 5140.
    Rolls-Royce Vulture II twenty-four cylinder supercharged liquid-cooled X engine rated 1,780 hp at 2,850 rpm +6 psi boost but practical performance 1,450 - 1,550 hp,
    driving a three-blade constant-speed propellers Type de Havilland 5140.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    9 792 l v šesti palivových nádržích v křídlech.
    (2x 2 637 l, 2x 1 741 l a 2x 518 l)
    2,154 UK gallons in six main tanks.
    (580 + 383 + 114 UK gallons in each wing)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    426.5 km/h v 5182 m 265 mph in 17000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    297.7 km/h v 4572 m 185 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    25 min do 4572 m 25 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5852 m 19200 ft
    Dolet:
    Range:
    1931.2 1) km 12001) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2623.2 2) km 1630 2) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži typu Nash & Thomson FN-5
    2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v horní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-7
    4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-20A

    Pumvý náklad: do 4 695 kg (12x 227 kg nebo 4x 907 kg nebo 2x torpédo ráže 457 mm)
    Two flexible forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the nose turret type Nash & Thomson FN-5
    two flexible 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the dorsal turret type Nash & Thomson FN-7 and
    four flexible rearward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the in the tail turret type Nash & Thomson FN-20A

    Bomb load: Up to 10,350 lbs (12x 500lb or 4x 2,000lb or 2x 18in torpedo).
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) s plným pumovým nákladem
    2) s pumovým nákladem o hmotnosti 3 674 kg


    oproti verzi Manchester Mk I bylo zvětšeno rozpětí ocasních ploch
    odstraněna prostřední svislá ocasní plocha a zvětšena plocha obou krajních SOP
    Na standard MK IA byly asi upraveny všechny letouny starší verze
    Spodní střelecká věž FN21A s kulomety Browning nebyla montována
    1) with full bomb load
    2) with 8000 lb bomb load
    Zdroje:
    Sources:
    Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
    L+K 23/1974, Letadla 1939-45
    www.jaapteeuwen.com
    www.historyofwar.org
    ww2photo.mimerswell.com
    www.lancaster-archive.com
    http://www.samoloty.ow.pl/str248.htm
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/manch.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70409#247821Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na fotografii je vidět, že Avro Manchester Mk IA, nemá prostřední SOP
    zdroj uveden výše


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70409#247823Verze : 0
    MOD