Fokker C.X (VL)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Fokker C.X (VL)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Valtion Lentokonetehdas C.X Valtion Lentokonetehdas C.X
    Originální název:
    Original Name:
    Valtion Lentokonetehdas C.X
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.1937 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
    DD.MM.1938-DD.MM.1942 Valtion Lentokonetehdas, Tampere
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4 Fokker
    34 VL
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1934
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1550 kg 3417 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2500 kg 5512 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,00 m 39ft 4,43in
    Délka:
    Length:
    9,15 m 30ft 0,24in
    Výška:
    Height:
    3,30 m 10ft 9,91in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    31,7 m2 341.22 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bristol Pegasus XXI o výkonu 623 kW Bristol Pegasus XXI, power 835 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    500 l 110 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    342 km/h v 3048 m 212.5 mph in 10000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    288 km/h v 3048 m 179 mph in 10000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,9 min do 3000 m 4,9 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8350 m 27395 ft
    Dolet:
    Range:
    850 km 528.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,9 mm
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,9 mm Lewis


    4x 100kg puma nebo
    2x 175kg puma
    2x fixed 7.9 mm FN-Browning machine gun
    1x flexible 7.9 mm Lewis machine gun


    4x 220 lb bomb or
    2x 385 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Letouny se intenzivně zapojily do bojů se SSSR, poslední byl ze služby vyřazen v roce 1958 -
    Zdroje:
    Sources:
    Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
    Němeček, Václav. Fokker C-X, L+K 1974/16.
    Gunston B.: Bombardéry druhé světové války, Svojtka a Vašut, Praha 1996
    http://www.bhummel.dds.nl/gif/c10.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_C.X
    http://www.willemsessink.nl/vlklufokcx_000.html


    http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_C.X
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70437#247929Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Všetky snímky sú z poľného letiska pri meste Mikkeli, Fínsko, 27.06.1941.


    http://soviet-finland.livejournal.com/70693.html
    www.maailmapalaa.net


    Motorová skúška

    Strelec zakladá do guľometu bubnový zásobník

    údržba motora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70437#548467Verze : 1
    MOD