Miles M.38 Messenger Mk.I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Miles M.38 Messenger Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Miles M.38 Messenger Mk.I Miles M.38 Messenger Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Miles M.38 Messenger Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945 Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading
    DD.MM.1944-DD.MM.1945 Miles Aircraft (N.I.) Ltd., Newtownards
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    11 Reading
    10 Newtownards
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    12.09.1942
    Osádka:
    Crew:
    1 + 3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    689 kg 1518 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    862 kg 1900 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.02 m 36 ft 2 in
    Délka:
    Length:
    7.32 m 24ft
    Výška:
    Height:
    2.9 m 9ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17.74 m2 191 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    48.82 kg/m2 10 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Gipsy Major ID o výkonu 103 kW
    dvoulistá vrtule
    de Havilland Gipsy Major ID, power 140 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    186.7 km/h v ? m 116 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    152.9 km/h v ? m 95 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3.4 m/s 660 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    30 min do 3048 m 30 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4267 m 14000 ft
    Dolet:
    Range:
    418.4 km 260 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    www.jaapteeuwen.com
    www.britishaircraft.co.uk
    www.miles-aircraft.com
    http://www.aviastar.org/air/england/miles_m-38.php


    Tento letoun byl osobním stroje maršála Montgomeryho. 22. srpna 1945 byl neopravitelně poškozen při nouzovém přistání poblíž Oldenburgu poté, co mu za letu selhal motor. Maršál byl v té době na palubě, navzdory této zkušenosti poté ale používal další Messenger, RH378.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70535#400971Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Miles M.38 Messenger


    Když v roce 1941 vznikl Miles Mercury, přes výbornou ovladatelnost, krátkou dráhou potřebnou pro vzlet I přistání a dobré chování I při nízkých rychlostech nebyl zaveden do sériové výroby. V červnu 1942 si firma pozvala několik leteckých důstojníků k testům, po kterých se shodli, že jde o ideální stroj pro dělostřelecké pozorování. Milesové dostali několik doporučení pro zlepšení svého typu, která by ho umožnila vyrábět v krátkém čase a ve velkých množstvích. Kladné hodnocení odborníků se ovšem střetlo s názory úředníků leteckých ministerstev, která s tímto typem nepočítala. Přesto po třech měsících byl hotov prototyp upraveného stroje, označeného M.38. Šlo o trup M.28 Mercury, který dostal silnější motor, Gipsy major 1D o výkonu 103 kW, měl upravené prosklení kabiny a v podstatě nové křídlo. Místo složité mechanizace původního křídla zaujaly štěrbinové nové klapky, křídlo bylo zjednodušené a místo zatahovacího podvozku byl použit mnohem jednodušší pevný, obdobný podvozku Magisterů. K prvnímu vzletu došlo 12. září 1942.

    Během testů se ukázalo, že původně dvojitý ocas neposkytuje dostatečnou stabilitu při prudkém startu či přistání, byla proto doplněna ještě třetí plocha doprostřed. Prototyp s registrací U-0223 potom s úspěchem prošel i armádními zkouškami. Nadšení pilotů opět muselo porazit neochotu byrokracie, obzvlášť ministerstvo pro leteckou výrobu, které bylo rozlíceno opakovaným porušením pravidel letecké výroby, protože prototyp byl vyroben bez jejich schválení (stejně jako předtím M.35). Výsledkem dlouhé úřední bitvy bylo to, že Messenger, považovaný všemi za ideální dělostřelecký pozorovací letoun, byl objednán až na konci roku 1943 - jako spojovací a kurýrní. Předpokládala se výroba až 250 strojů a na výrobě se měla podílet i továrna v Newtownards v Severním Irsku. Nakonec výrobla skončila po dokončení 21 kusů. Jako osobní letoun ovšem Messenger používal např. maršál Montgomery, (jeho stroj měl sériové číslo RG333), nebo maršál RAF Tedder. V Montgomeryho Messengeru se při prohlídce Normandie proletěl také Churchill a Eisenhower.

    Továrna se pokusila vytvořit také variantu M.38A Mariner, která by využila kratinké dráhy potřebné pro start pro hlídkování kolem námořních konvojů. Postaven byl jeden prototyp se záchytným hákem, tyto stroje měly startovat z 18 m dlouhých nouzových palub, hledat ponorky a nepřátelská plavidla, útočit na ně dvěma podvěšenými raketami a poté se vráti na palubu, kde jim přistání měla usnadnit záchytná síť. Pokusy s ní probíhaly ve Woodley v roce 1943, k sériové výrobě ale nedošlo.

    V roce 1944 vznikl ještě prototyp M.48 Messenger III s motorem Blackburn Cirrus Major o výkonu 112 kW a novou mechanizací křídla, jeho výsledky ale nebyly natolik lepší, aby stál za zavedení do výroby. Po válce Messenger samozřejmě zaujal i civilní zákazníky, proto vznikla civilní verze Messenger IIA a později několik dalších, které se lišily hlavně použitými motory (kromě Blackburn Cirrus Major 3 také de Havilland Gipsy Major 10 a Blackburn Bombardier 702). Po vyřazení vojenských Messengerů v roce 1948 byly tyto přestavěny na civilní verzi, označenou Messenger 4A. Bylo postaveno celkem 92 strojů všech verzí.


    Zdroj:
    http://www.airwar.ru/enc/other2/m38.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_Messenger
    www.miles-aircraft.com
    www.jaapteeuwen.com


    http://www.aviastar.org/air/england/miles_m-38.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70535#248647Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Svedinos museum, vlastni foto






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70535#539892Verze : 0
    MOD