8T-210 (8Т-210) - automobilový žeriav na podvozku Ural-375D (УРАЛ-375Д) (8T210A na podvozku Ural-375E (УРАЛ-375E)), neskôr Ural-4320 (Урал-4320) určený na prácu s bremenami s hmotnosťou 1800 až 6300 kg s max. vyložením do 3,5 m. Sériová výroba žeiava prebiehala od roku 1962, vyrábaný v Львовском заводе автопогрузчиков.
Pohon vlastného žeriava je zabezpečený elektricky, pričom výrobu energie zabezpečuje motor podvozku prostredníctvom generátoru (spotreba na 1 Mhod práce je 40 l benzínu u Ural-375, alebo 26 l nafty u Ural-4320), ako sekundárny zdroj energie je možné použiť priemyselnú sieť 3 x 220 V / 50 Hz. Na tento účel je žeriav vybavený cievkou s trojfázovým elektrickým káblom s dĺžkou 100 m.
Výložník žeriavu je teleskopický, skladá sa z dvoch častí, zasunutých do seba. Tento žeriav sa vyznačuje aj veľkým komfortom obsluhy, k čomu prispelo aj elektrické vykurovanie kabíny žeriavu.
Základné takticko-technické údaje:
Max. rýchlosť: 75 km/hod
Dojazd: 780 km / 850 km (Ural-4320)
Hmotnosť: 13600 kg
Obsluha: 2 osoby
Primárne bol žeriav vyvinutý pre použitie u jednotiek strategických rakiet, ale nakoniec našiel žeriav uplatnenie aj u iných druhov vojsk (ženijné, tankové, motostrelecké atď.). Napr. u pozemného vojska Sovietskej armády boli tieto žeriavy zaradené do zostavy motostreleckého a tankového pluku v počte 2 ks (ženijno-technická rota - 1 ks a rota opráv techniky - 1 ks).
Zdroj: http://www.gk-ess.ru/services7-9/6.html
http://tewton.narod.ru/texnica/avtokran-1.html
www.russianarms.ru
Pohon vlastného žeriava je zabezpečený elektricky, pričom výrobu energie zabezpečuje motor podvozku prostredníctvom generátoru (spotreba na 1 Mhod práce je 40 l benzínu u Ural-375, alebo 26 l nafty u Ural-4320), ako sekundárny zdroj energie je možné použiť priemyselnú sieť 3 x 220 V / 50 Hz. Na tento účel je žeriav vybavený cievkou s trojfázovým elektrickým káblom s dĺžkou 100 m.
Výložník žeriavu je teleskopický, skladá sa z dvoch častí, zasunutých do seba. Tento žeriav sa vyznačuje aj veľkým komfortom obsluhy, k čomu prispelo aj elektrické vykurovanie kabíny žeriavu.
Základné takticko-technické údaje:
Max. rýchlosť: 75 km/hod
Dojazd: 780 km / 850 km (Ural-4320)
Hmotnosť: 13600 kg
Obsluha: 2 osoby
Primárne bol žeriav vyvinutý pre použitie u jednotiek strategických rakiet, ale nakoniec našiel žeriav uplatnenie aj u iných druhov vojsk (ženijné, tankové, motostrelecké atď.). Napr. u pozemného vojska Sovietskej armády boli tieto žeriavy zaradené do zostavy motostreleckého a tankového pluku v počte 2 ks (ženijno-technická rota - 1 ks a rota opráv techniky - 1 ks).
Zdroj: http://www.gk-ess.ru/services7-9/6.html
http://tewton.narod.ru/texnica/avtokran-1.html
www.russianarms.ru