Rýchly univerzálny buldozér BAT-1 sa používal k základným zemným prácam, k ženijnej úprave terénu, odstraňovaniu snehu, k hĺbeniu okopov pre vlastné ukrytie stroja, k vyslobodzovaniu uviaznutej techniky, ťahaniu prívesov do celkovej váhy 25 t. K tomu bolo možné použiť šípovú alebo buldozérovú radlicu. Šípový snehový pluh má vrcholový uhol 97°. Umožňuje odstraňovanie vrstvy snehu do výšky 80 cm na ceste pri pracovnej rýchlosti 4 -10 km/hod. so zaradeným II. rýchlostným stupňom.Po prejazde vytvorí prejazdnú cestu šírky 4,15 m.
BAT-1 / Buldozer na Artilerskom Tjagači /je jedna z niekoľkých bojových ženijných verzií ťažkého pásového ťahača AT-T, ktorý sa objavil po prvý krát v roku 1950. Podvozky sa vyrábali v Charkove, z veľkej časti na základe stredného tanku T-54. Kabína bola použitá z rady vozidiel ZiL-151 - ZiL-157 - rozšírená pre trojčlennú osádku.
Hlavné údaje :
Motor V 401: naftový - 12 válcový - vidlicový štvortaktný s priamym vstrekovaním paliva
Objem : 38800 cm3
Výkon : 415 ks pri 1600 ot / min.
Prevodovka : 5 rýchlostná
Rozmery vozidla v mm :
Dĺžka : 7350 / bez radlice /
Šírka : 32OO / bez radlice /
Výška : 2950
Šírka pásu : 500
Hmotnosť : 25300 kg
Priemerná rýchlosť : cesta 20 - 25 km / hod.
Spotreba paliva : 190 l / 100 km - 1 MH /motohodina/: 50 l
Schopnosť prekonávať prekážky : max. stúpanie - do 25 stupňov - max. náklon - do 25 stupňov
Hĺbka brodenia : do 1 m
Posádka : 2
Zdroj : Príručka pre ženistov Naše vojsko 1964
Encyklopédia historických motorových vozidiel Ivo ŽELEZNÝ Praha 1999
Vojenská technika 1964 č.2
Rýchly univerzálny buldozér BAT-1
BAT-1 / Buldozer na Artilerskom Tjagači /je jedna z niekoľkých bojových ženijných verzií ťažkého pásového ťahača AT-T, ktorý sa objavil po prvý krát v roku 1950. Podvozky sa vyrábali v Charkove, z veľkej časti na základe stredného tanku T-54. Kabína bola použitá z rady vozidiel ZiL-151 - ZiL-157 - rozšírená pre trojčlennú osádku.
Hlavné údaje :
Motor V 401: naftový - 12 válcový - vidlicový štvortaktný s priamym vstrekovaním paliva
Objem : 38800 cm3
Výkon : 415 ks pri 1600 ot / min.
Prevodovka : 5 rýchlostná
Rozmery vozidla v mm :
Dĺžka : 7350 / bez radlice /
Šírka : 32OO / bez radlice /
Výška : 2950
Šírka pásu : 500
Hmotnosť : 25300 kg
Priemerná rýchlosť : cesta 20 - 25 km / hod.
Spotreba paliva : 190 l / 100 km - 1 MH /motohodina/: 50 l
Schopnosť prekonávať prekážky : max. stúpanie - do 25 stupňov - max. náklon - do 25 stupňov
Hĺbka brodenia : do 1 m
Posádka : 2
Zdroj : Príručka pre ženistov Naše vojsko 1964
Encyklopédia historických motorových vozidiel Ivo ŽELEZNÝ Praha 1999
Vojenská technika 1964 č.2
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Rýchly univerzálny buldozér BAT-1