Název: Name: | Nakadžima C6N2 12 | Nakajima C6N2 12 |
Originální název: Original Name: | 中島 試製彩雲改「彩雲一二型」 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.02.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Handa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.02.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1945 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3100 kg | 6834 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4725 kg | 10417 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5495 kg | 12114 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,500 m | 41ft 0,12in |
Délka: Length: | 11,150 m | 36ft 6,98in |
Výška: Height: | 3,960 m | 12ft 11,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,50 m2 | 274.48 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 185,29 kg/m2 | 37.95 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakajima NK9K-Lu Homare 24 Ru, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 456 kW (1 980 k), 1 309 kW (1 780 k) v h= 9 000 m, přeplňování turbokompresorem Hitači Ru-212. Vrtule] čtyřlistá VDM C6 P10 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 mm. | Nakajima NK9K-Lu Homare 24 Ru, eighteen-cylinder air-cooled turbocharged two-row radial engine, rated at 1,953 hp for take-off and 1,756 hp at 29,530 ft, driving a four-blade constant-speed VDM C6 P10 metal propeller of the diameter 11ft 5,8in. Turbocharger Hitachi Ru-212. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 356 l + 730 l v přídavné palivové nádrži pod trupem. | 298 UK gallons and 160.5 UK gallons in one ventral drop tank. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 639 km/h v 8500 m | 397.1 mph in 27887 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12500 m | 41010 ft |
Dolet: Range: | 2400 km | 1491.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Typ 1 ráže 7,92 mm na konci kabiny | One flexibly mounted rearward-firing 0.312 inch Type 1 machine gun for gunner. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 中島 試製彩雲改「彩雲一二型」- Nakadžima kandžo tejsatsu-ki Saiun-Kai iči-ni gata - Námořní průzkumný palubní průzkumný letoun Saiun-Kai model 12 Saiun - Malovaný mrak (jap) Spojenecké kódové označení: Myrt Radiostanice: Type 3 Ku-3 | 中島 試製彩雲改「彩雲一二型」- Nakajima kanjō teisatsu-ki Saiun-Kai ichi-ni gata - Carrier based reconnaissance aircraft Saiun-Kai Model 12 Saiun - "Painted Cloud" Allied Code Name: "Myrt" |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom 1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Revi č 44, Malovaný oblak - Nakajima C6N1 Saiun (Myrt), REVI Publications, Ostrava Air Magazine No. 14, Julliet 2003, Martin Ferkl, Histoire du Nakajima C6N1 Saiun, pp. 7 - 14, Paris. http://www.combinedfleet.com/ijna/c6n.htm http://www.airwar.ru/enc/spyww2/c6n.html archiv autora |