Miles M.15

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Miles M.15

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Miles M.15 Miles M.15
    Originální název:
    Original Name:
    Miles M.15
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939 Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    04.02.1939
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    830 kg 1830 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1148 kg 2530 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.19 m 33ft 5in
    Délka:
    Length:
    8.99 m 29ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.18 m 10ft 5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18.58 m2 200 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    61.52 kg/m2 12.6 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Gipsy Six o výkonu 149 kW
    dvoulistá vrtule
    de Havilland Gipsy Six, power 200 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
    www.britishaircraft.co.uk
    www.jaapteeuwen.com
    http://www.samoloty.ow.pl/str424.htm
    http://www.miles-aircraft.com/M.15_t.1-37.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70774#400773Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Miles M.15


    Ministerstvo letectví v roce 1937 vydalo specifikace T.1/37, ve kterých požadovalo nový cvičný letoun, který by doplnil a případně nahradil používané cvičné stroje de Havilland Tiger Moth a Miles Magister a mělo o něco vyšší výkony. Na specifikace zareagovalo sedm firem s projekty Airspeed AS.36, de Havilland D.H.96, General Aircraft GAL.32, Heston J.A.3, Parnall Heck III, Percival P.20 a Miles se svým M.15. Do užšího výběru šli Miles, Parnall a Heston, kteří byli pověřeni stavbou prototypů.
    M.15 byl tvarově podobný Magisteru, byl ale mírně větší. Motor, požadovaný specifikacemi, byl de Havilland Gipsy Six I o výkonu 149 kW. První prototyp, označený L7714 pravděpodobně poprvé vzlétl v září 1938 a 22. září 1939 byl přelétnut ke zkouškám v Martlesham Heath.


    Jeho výkony ale byly zklamáním, proto ministerstvo zrušilo objednávku na druhý prototyp. Protože ale byla velká část stroje hotova, firma ho na vlastní náklady dokončila, s upraveným hranatějším křídlem a silnějším motorem Gipsy Major I o výkonu 157 kW. Ani tento stroj, s číslem P6326, ale v testech v A&AEE neuspěl. Stejně dopadly také konkurenční firmy.



    Zdroj:
    www.jaapteeuwen.com
    http://www.samoloty.ow.pl/str424.htm
    http://www.miles-aircraft.com/M.15_t.1-37.html

    Zdroj: archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70774#249399Verze : 0
    MOD