SOV - PMP / PMP-M (pontónová mostná súprava)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
Vánoční srazy 9.12.2017 Praha a Karviná | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - PMP / PMP-M (pontónová mostná súprava)

    Avatar
    Vozidlá PMP (PMP-M ?) ponúkané na predaj na východ od našich hraníc... ( http://vovna.ru/torg.phtml ). Podvozok KrAZ-255.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70938#249925Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Že by PMP?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70938#249999Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Môže ísť o PMP.... Tu sú dve snímky PMP v Yad la-Shiryon Museum, Israel -
    www.openstockphotography.org - podľa popisu pravdepodoben na podvozku KrAZ-214. Asi vojnová korisť z Egypta.....
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70938#250179Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PMP (ПМП)



    Pontonové soupravy PMP se v osmdesátých letech zapojily rovněž do bojů Irácko-íránské války, kdy byly oběma stranami používány pro přemostění řeky Šatt al-Arab tvořící na svém dolním toku hranici mezi oběma státy (provincie Basra v Iráku, Chúzestán v Íránu). Zatímco Irák byl stálým klientem sovětských zbrojovek již od konce padesátých let, Írán svou pozornost na sovětské vojenské vybavení upřel až v polovině šedesátých let. Sovětská technika dodávaná posléze do Íránu byla určena především pro vybavení pozemního vojska a charakteristický pro ní byl nízký stupeň sofistikovanosti a spíše doplňkový význam pro íránskou armádu jako celek. V tomto duchu se nesla i dodávka souprav PMP. Prvních sedm pontonových přepravníků bylo dodáno v říjnu 1971.


    Na základě sovětské licence byly PMP od šedesátých let vyráběny (pod označením PMS) i v Československu. Pro přepravu pontonů se postupně používaly automobily T-138, T-813 a T-815. Výroba probíhala v závodu Slovácké strojírny n.p. Uherský Brod až do konce osmdesátých let.


    Základní verze a odvozené typy
    PMP (ПМП)
    PMP-M (ПМП-М)
    PPS-84 (ППС-84)
    PP-91 (ПП-91)
    PMP-U (ПМП-У)
    PMP-A (ПМП-А)
    PMP-D (ПМП-Д)
    MLŽ (МЛЖ)
    MLŽ-M (МЛЖ-М)



    Složení soupravy - počty kusů techniky

    PMP
    PMP-M
    Říční díl s pontonovým automobilem KrAZ-255B
    32
    33
    Pobřežní díl s pontonovým automobilem KrAZ-255B
    4
    4
    Automobil s vozovkovými díly KrAZ-255B
    2
    2
    Člun pro vlek a postrk na automobilovém přepravníku Ural-375D
    12
    16



    Základní součásti PMP
    Provedení
    Hmotnost
    Délka
    Šířka
    Výška
    Říční díl - rozevřený
    6 790 kg
    6 750 mm
    8 100 mm
    ? mm
    Říční díl - sevřený
    6 790 kg
    6 750 mm
    3 150 mm
    2 280 mm
    Pobřežní díl - rozevřený
    7 250 kg
    5 910 mm
    ? mm
    ? mm
    Pobřežní díl - sevřený
    7 250 kg
    5 911 mm
    3 150 mm
    2 280 mm
    Říční díl s automobilem KrAZ-255B
    18 960 kg
    9 950 mm
    3 150 mm
    3 600 mm
    Pobřežní díl s automobilem KrAZ-255B
    19 240 kg
    9 200 mm
    3 150 mm
    3 600 mm



    Mosty PMP / PMP-M
    Rozsah soupravy
    Nosnost mostu
    Šířka vozovky
    Maximální délka mostu
    Obsluha pontonových dílů - ženisté
    Obsluha pontonových dílů - řidiči
    Doba zřízení mostu
    Celá souprava
    60 t
    6,5 m
    227 m
    72
    36
    30 minut
    Celá souprava
    20 t
    3,25 m
    382 m
    72
    36
    50 minut




    Zdroje
    1)
    2)
    3)
    4) http://www.kbstroy.ru/modules/pages/inform.html
    5) mega.km.ru
    6) mega.km.ru
    7) http://all-referats.ru/alls/16/8083.html
    8) http://www.pib-11.de/pitechnik/pmp.html
    9) http://www.modely.cz/airshow/posadky.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70938#250233Verze : 0
    MOD