Fieseler Fi 156 Storch

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Fieseler Fi 156 Storch

přehled verzí

    Avatar
    Fieseler Fi 156 Storch


    přehled verzí


    Fi 156 V - prototypy, 5 ks
    Fi 156 A-0 - předsériové letouny určeny ke zkouškám, 10 ks
    Fi 156 A-1 - první sériová verze
    Fi 156 B - zdokonalená verze letounu s výsuvnými sloty, sériové nevyráběno
    Fi 156 C-0 - úprava letounu podle zkušeností z provozu, vyzbrojeny kulometem MG 15
    Fi 156 C-1 - první velkosériově vyráběná verze, bez výzbroje
    Fi 156 C-2 - taktická průzkumná a spojovací verze, vyzbrojena, možnost instalace kamer
    Fi 156 C-3 - víceúčelová verze
    Fi 156 C-5 - víceúčelová verze s zavěsníkem pod trupem pro přídavnou nádrž nebo kontajner s kamerami
    Fi 156 C-3/Trop a C-5/Trop - verze upravené pro službu v Africe, protiprachové filtry a vybava pro přežití v poušti
    Fi 156 D-0 - santiní verze se zvětšenou kabinou, předsérie
    Fi 156 D-1 - sanitní verze
    Fi 156 E-0 - 10 ks experimentální verze s podvozkem, který se skládal z dvou párů kol spojených gumovými pásy pro operace v těžkém terénu
    Fi 156 F-0 nebo P - verze určená k rozhánění davů, vycházela z verze C-3, kulomet v bočním okně, pod křídly kouřové pumy
    Fi 156 U - uprava verze C-3 k protiponorkovým hlídkám


    Celkem firmy Fieseler, Morane-Saulnier v okupované Francii a Beneš-Mráz v Protektorátu Čechy a Morava do konce války vyrobily 2874 ks Fi 156.


    Po válce výroba typu v Československu pokračovala jako:
    K-65 Čáp


    Ve Francii vzniklo několik dalších verzí, které se od sebe lišily zejména použitým motorem:
    MS.500 - shodny s Fi 156 C-3
    MS.501 - motor Renault 6Q
    MS.502 - motor Salmson 9AB
    MS.504/MS.505 -motor Jacobs R-755-A2
    MS.506 - motor Lycoming


    Před válkou koupil SSSR licenci na výrobu Fi 156, který měl být pod označením OKA-38 Aisa vyráběn v Kaunasu. Do vypuknutí bojů s Německem však byl postaven jen jeden prototyp.


    Prameny:
    http://www.piteraq.dk/flight/storch.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fieseler_Fi_156
    http://www.airwar.ru
    Murawski M.: Letadla Luftwaffe, část 1, Intermodel, Hostomice 1997
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#250023Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Lietadlo, ktoré pristálo skoro všade
    Gerhard Fiesler úspešne slúžil v prvej svetovej vojne ako stíhací pilot. V 30.rokoch v spolupráci s inžiniermi Reinholdom Mewesem a Erichom Bachemom ľahký hornoplošník s pevným vysokým podvozkom, slotmi a vztlakovými klapkami, teda mohol vzlietať a pristávať takmer všade. Prototyp Fi 156 vzlietol prvýkrát niekedy okolo 24.5.1936.
    Vo svojej kategórii nemal tento stroj, ktorý pri trochu silnejšom protivetre potreboval na pristátie len niekoľko desiatok metrov, porovnateľného súpera. Slúžil ako spojovacie a prieskumné lietadlo a vyznačoval sa neobyčajnou všestrannosťou. Ešte pri rýchlosti 55 km/h si zachovával plnú manévrovateľnosť, vďaka ktorej niekedy dokázal uniknúť aj omnoho väčším a rýchlejším stíhacím lietadlám.
    Ku koncu vojni pristál jeden Fi 156 v centre Červenou armádou okupovaného Berlína a na dohľad od postupujúcich sovietských vojakov opäť vzlietol a unikol. 12. augusta 1943 oslobodil Fi 156 Storch diktátora Benita Mussoliniho z internácie v horskom hoteli na Grand Sasse. V rokoch 1937 až 1945 prevzalo Luftwaffe 2900 Storchov.
    Kariéra tohto lietadla však neskončila ani z pádom tretej ríše- po vojne (aj počas nej) vyrábala Fi-156 vo Francúzku firma Morane-Saulnier pod označením MS.500, MS.501 a MS.502. Fiesler Fi 156 sa po vojne vyrábal aj v Československu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#4107Verze : 0
    Avatar
    Fiesler Fi 156 C-2 Storch, používaný v létě 1944 velitelem 83. skupiny RAF AVM Harry Broadhurstem. Tento německý strok byl mezi Spojenci velmi oblíbený a používala ho řada vyšších důstojníků jako osobní kurýrní a spojovací letouny.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#4109Verze : 0
    Avatar






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#4113Verze : 0
    MOD
    Avatar






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#4114Verze : 0
    MOD
    Avatar
    RAF Museum Cosford






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#175841Verze : 0
    Avatar
    Nastartovaný Storch s volacím kódem
    (stammkenzeichen) H1 + PL od Aufklärungsgruppe 12


    Zdroj : http://cgi.ebay.de

    320275241614 http://cgi.ebay.de
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#262776Verze : 0
    Avatar
    .

    Storch, který v roce 1942 převzalo italské letectvo. Po kapitulaci Itálie byl zařazen do Italského spojeneckého letectva. Původní fašistické výsostné znaky byly nahrazeny kokardami. Letoun byl opatřen pískovou kamufláží s hnědými a zelenými skvrnami.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#396441Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Fieseler Fi 156 Drozd bulharského letectva, jenž sloužil jako kurýrní. Byl vyfotografován počátkem roku 1945. Stroj má bílý pruh na trupu i bílé konce křídel zespodu, šlo o barevnou úpravu, k níž bylo přikročeno po bulharském vypovězení války Německu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#504175Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Fi 156C-3. jenž velmi pravděpodobně přeletěl 30. 8. 1944 z Trenčianských Biskupic na Vajnory zvk. rtm. Jaksík. Horní a boční plochy kryla zelená RLM 70, spodní světle modrá RLM 65.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#504580Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nakladanie zranených vojakov do sanitného Fi 156 D-1, Pripjať, Rusko, február 1944.


    zdroj: www.bundesarchiv.de


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70956#536582Verze : 0
    MOD