Miles M.52

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Miles M.52

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Miles M.52 Miles M.52
    Originální název:
    Original Name:
    Miles M.52
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.MM.1946 Miles Aircraft Ltd., Reading
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1946
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 rozestavěné prototypy
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3497 kg 7710 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.23 m 27ft
    Délka:
    Length:
    8.71 m 28ft 7in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    13.29 m2 143 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    253.89 kg/m2 52 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Power Jets W.2/700 o tahu 8,9 kN, s augmentorem a přídavným spalováním 18,23 kN Power Jets W.2/700, thrust 2000 lb, with augmentor and afterburning 4100 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    909 l 200 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    941.5 1) km/h v 9144 m 5851) mph in 30000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    1) předpokládaná rychlost bez augmentoru, s ním 1135 km/h na úrovni moře 1)presumed speed without augmentor, with augmentor 705 mph at sea level
    Zdroje:
    Sources:
    Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
    tanks45.tripod.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_M.52
    www.miles-aircraft.com
    http://www.aviastar.org/air/england/miles_m-52.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70987#400995Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Miles M.52


    V roce 1942 byly u firmy Miles Aircraft zahájeny práce na přísně tajném projektu nadzvukového proudového stíhače M.52 na základě specifikací E.24/43. Letoun měl mít tvar doutníku, s kabinou, umístěnou do kuželu na přídi před prstenec nasávání vzduchu pro motor. Křídla měla velmi tenký profil, s velmi ostrou náběžnou hranou, a konci křídel useknutými, aby nesahaly za kužel rázové vlny. Trup měl kruhový průřez, příďová sekce s kabinou měla být připojena ke zbytku trupu pomocí výbušných nýtů, aby mohla být v případě nouze celá odhozena, pilot ji měl poté opustit na padáku. Další inovací byly plovoucí vodorovné ocasní plochy. Počítalo se s pohonem pomocí proudového motoru Power Jets W.2/700 (přímý předchůdce Rolls Royce Derwent), postaveného Frankem Whittlem. Ten měl poměrně nízký tah, byl proto pro něj navržen augmentor, v podstatě ventilátor zásobující motor dostatečným množstvím vzduchu, a přídavné spalování. Aby byl otestován tvar křídla, Miles požádal o jeden Spitfire, na němž by bylo křídlo použito, nakonec se musel ale spokojit s jedním ze svých Falconů, který byl do podoby tzv. Gillette Falcona přestavěn v roce 1943.


    V roce 1944 byl práce na projektu z 90 procent hotovy, proto začala i stavba prototypu. Ve stejném roce britská a americká vláda podepsaly dohodu o spolupráci na výzkumu vysokých rychlostí s tím, že si vymění získané údaje. Všechny výkresy a údaje o M.52 byly předány Bell Aircraft Corp., opačným směrem ale nepřišlo nic. Na konci války byl první ze tří prototypů z poloviny hotový, v únoru 1946 ale nová vláda výrazně snížila rozpočet na výzkum a zároveň došlo (poté, co britští vědečtí pracovníci vyhodnotili německé zkušenosti) ke zmatenému rušení vysokorychlostních projektů, které nepočítaly s šípovým křídlem, což byl i případ M.52. Nakonec se povedlo prosadit alespoň to, aby vznikla série bezpilotních raketových modelů M.52 o třetinové velikosti, které by byly lacinější, nepotřebovaly testovacího pilota a přitom poskytly stejné údaje. U firmy Vickers Armstrong byla proto zahájena výroba, raketové motory poskytla RAE. 8. října 1947 byl uskutečněn první test. Raketový model byl vypuštěn z lehkého bombardéru, brzy poté ale vybuchl. O několik dní později byl vypuštěn druhý model, který dosáhl rychlosti 1.5 Machu, pak nad ním ale operátor ztratil kontrolu a model zmizel nad oceánem. Poté byl i výzkum na raketových modelech zastaven. Z informací, které Miles předal do USA, ale částečně vycházel Bell při návrhu svého X-1, kterého mohl M.52 při vhodnějších podmínkách předběhnout a stát se prvním pilotovaným strojem rychlejším než zvuk.


    Zdroj:
    tanks45.tripod.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_M.52
    www.miles-aircraft.com
    http://www.aviastar.org/air/england/miles_m-52.php

    Dřevěná maketa v plné velikosti.

    Model v Museum of Berkshire Aviation.

    Kresba.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70987#250267Verze : 0
    MOD