De Havilland D.H.82B Queen Bee

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

De Havilland D.H.82B Queen Bee

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.82B Queen Bee De Havilland D.H.82B Queen Bee
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.82B Queen Bee
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.193R The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    DD.10.1943-DD.09.1944 Scottish Aviation Ltd., Prestwick
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    380
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.01.1935
    Osádka:
    Crew:
    0
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    828 kg 1825 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.94 m 29ft 4in
    Délka:
    Length:
    7.29 m 23ft 11in
    Výška:
    Height:
    2.68 m 8ft 9.5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22.2 m2 239 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    de Havilland Gipsy Major I, power 130 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    114 l 25 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    167.4 km/h v ? m 104 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    144.8 km/h v ? m 90 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4145 m 13600 ft
    Dolet:
    Range:
    482.8 km 300 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    bezpilotní dělostřelecký cíl unmanned target drone
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J. The de Havilland Tiger Moth, Profile No.132, Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
    Lang, Gerhard. Havilland D.H.82 Tiger Moth. Die Geschichte des Standardtrainers der RAF, Flugzeug Profile No.17, Flugzeug Publikations 1980.
    Rimmel, Ray. Tiger Moth: De Havilland DH82 Tiger Moth, Aeroguide Classics No.6, Linewrights 1992. ISBN 0-946958-38-6.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    www.pilotfriend.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71054#374694Verze : 0
    MOD
    Avatar
    de Havilland D.H.82B Queen Bee


    De Havilland D.H.82B Queen Bee vznikl jako odezva na specifikace 18/33, které požadovaly rádiem kontrolovaný bezpilotní letoun, sloužící jako cíl pro výcvik protiletadlových dělostřelců. Ve skutečnosti šlo o kombinaci D.H.60GIII Gipsy Moth a D.H.82A - dřevěný (a tudíž lacinější) trup totiž odpovídal D.H.60, křídla ale byla z Tiger Mothu. Oproti oběma měl větší objem palivové nádrže, zadní pilotní prostor byl zakryt (zde byla umístěna radiová aparatura), na levém boku trupu byl umístěn generátor poháněný větrem. První prototyp vzlétl 5. ledna 1935, ovšem pilotovaný (přední kokpit zůstal u všech strojů zachován), na základě specifikací 20/35 pak byla postavena první 320tikusová série. Kolový podvozek byl používán pouze při testech nebo přepravě, při samotných dělostřeleckých cvičeních obvykle měly plováky Short a startovaly katapultem z paluby lodě britského námořnictva. V případě zásahu pak letoun spadl do moře, kde nehrozilo, že někoho trefí.
    V březnu 1937 byla u No. 1 Anti-Aircraft Co-Operation Unit v Henlow vytvořena Queen Bee Flight a první vzlet jejich Queen Bee se odehrál po přesunu do Watchettu 27. července. Mezi 19. říjnem 1943 a 30. zářím 1944 byla postavena druhá série 60 kusů u Scottish Aviation v Glasgow. Předtím bylo na Queen Bee přestavěno také sedm řadových Tiger Mothů. Od října 1942 Queen Bee létaly u letek T až Z No.1 AACU, No. 2 AACU v Gosportu (sloužící také pro potřeby námořnictva), No. 3 AACU v Hal Far na Maltě a No. 4. AACU v Singapuru. Mnoho kusů bylo uskladněno u Pilotless Aircraft Unit v Manorbier, odkud byly také zbylé kusy na konci roku 1946 vyřazeny, 22 prodána firmě Rollanson Aircraft Ltd, dalších 21 různým dalším soukromým zájemcům. Většina posloužila jako zdroj náhradních dílů pro Tiger Mothy, ale jeden by měl být stále letuschopný.


    Zdroj:
    ackson, A.J. The de Havilland Tiger Moth, Profile No.132, Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
    www.jaapteeuwen.com
    http://www.airwar.ru/enc/other1/dh82.html
    www.pilotfriend.com
    glostransporthistory.visit-gloucestershire.co.uk


    http://www.jaapteeuwen.com/ww2aircraft/html%20pages/DE%20HAVILLAND%20DH82B%20QUEEN%20BEE.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71054#250369Verze : 1
    MOD