Název: Name: | Lavočkin La-5UTI | Lavochkin La-5UTI |
Originální název: Original Name: | Лавочкин Ла-5УТИ | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1944 Penzenský letecký závod č. 163, Penza | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 28 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1943 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2789 kg | 6149 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3248 kg | 7161 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 8,672 m | 28ft 5,42in |
Výška: Height: | 2,540 m | 8ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,51 m2 | 188.48 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 185,49 kg/m2 | 37.99 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-82F o výkonu 1 270 kW Vrtule třílistá, celokovová VIŠ-105V s průměrem 3 100 mm | Shvetcov M-82F power 1,700 hp driving three-blade variable-pitch VISh-105V propeller of 10ft 2,04in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 3500 m | 366.6 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,62 m/s | 2878 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,8 min do 5000 m | 5,8 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 720 km | 447.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón ŠVAK ráže 20,0 mm (200 nábojů) | One 0.79 in SchVAK fixed forward-firing cannon with 200 round |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letouny byly přestavovány z draků dodaných závodem č. 21, díky změně těžiště se zhoršily letové vlastnosti. Typ nikdy neukončil státní zkoušky a velkosériově se vyráběl až jeho nástupce La-7UTI. Několik La-5 všech verzí bylo na dvoumístné přestavěno přímo v polních dílnách, první již v listopadu 1942. Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. | - |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1. Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9 Veštšík M. - Vraný J.: Lavočkin La-5, MBI, Praha 2006 http://www.airwar.ru/enc/other2/la5uti.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/other2/la5uti.html