Focke-Wulf Fw 159

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Focke-Wulf Fw 159

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Focke-Wulf Fw 159 V2 Focke-Wulf Fw 159 V2
    Originální název:
    Original Name:
    Focke-Wulf Fw 159 V2
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.193R Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.193R (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 (Fw 159 V1, Fw 159 V2, Fw 159 V3)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1935 (Fw 159 V1)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1875 kg 4134 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2250 kg 4960 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,40 m 40ft 8,18in
    Délka:
    Length:
    10,00 m 32ft 9,69in
    Výška:
    Height:
    3,75 m 12ft 3,63in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,20 m2 217.43 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Junkers Jumo 210 D
    - invertní do V (60°)
    - počet válců: 12
    - maximální výkon: 500 kW (680 PS) při 2700 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
    Junkers Jumo 210 D
    - inverted V-design (60°)
    - number of cylinders: 12
    - maximum power output: 671 hp at 2700 rpm (at sea level)
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    385 km/h v 4000 m 239 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    365 km/h v ? m 227 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12,5 min do 6000 m 12,5 min to 19685 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7200 m 23622 ft
    Dolet:
    Range:
    650 km 404 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,92mm kulomet MG 17 (každý 500 nábojů) 2x 7,92mm MG 17 machine gun (500 rounds each)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71248#250858Verze : 0
    Avatar
    Na podzim roku 1934 byly objednány tři prototypy letounů Ar 80, Bf 109, Fw 159 a He 112 které se účastnily konkurzu na stíhací letadlo které by mělo být základem výzbroje Luftwaffe. V roce 1937 se rozhodlo že základ výzbroje Luftwaffe budou letouny Bf 109.

    3 prototypy
    Fw 159 V1 - Dokončen na jaře 1935, pilot prvního letu byl Flugkapitän Wolfgang Stein. Letoun byl zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem, pilot utrpěl pouze lehké zranění.
    Fw 159 V2 (D-INGA) - upraven systém zatahování podvozku, více viz tabulka
    Fw 159 V3 (D-IUPY) - motor Junkers Jumo 210 G s přímým vstřikováním paliva, vzletový výkon 515 kW

    Fw 159 V3 (3. prototyp, D-IUPY)

    Fw 159 V2 (2. prototyp, D-INGA)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71248#250860Verze : 0