Caproni Ca.165

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Caproni Ca.165

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Caproni Ca.165 Caproni Ca.165
    Originální název:
    Original Name:
    Caproni Ca.165
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    16.02.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1855 kg 4090 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2425 kg 5346 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,30 m 30ft 6,13in
    Délka:
    Length:
    8,10 m 26ft 6,89in
    Výška:
    Height:
    2,80 m 9ft 2,23in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,40 m2 230.35 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Isotta Fraschini Asso L.121 RC.40 o výkonu 662 kW/900 k Isotta Fraschini Asso L.121 RC.40, power 888 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    465 km/h v 5350 m 288.9 mph in 17552 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    310 km/h v ? m 192.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,6 min do 5000 m 6,6 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    675 km 419.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, později 12,7 mm 1x .303 in Breda-SAFAT machine gun, later .50 in machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Letoun vznikl podle požadavku na pozemní strategický průzkumný letoun z roku 1936. Firma Caproni navrhla jednomotorový dvouplošný letoun s pevným podvozkem a dvojitou svislou ocasní plochou. K pohonu byl vybrán motor Isotta Fraschini Asso XI-RC.40. Prototyp sériového čísla M.M.330 poprvé vzlétl 23. ledna 1937 a intenzivně se testoval, následně byl objdnán druhý prototyp M.M.502. Ten se poprvé do vzduchu dostal 23. srpna 1940. Sériová výroba však objenána nebyla a osud letounů není znám. -
    Zdroje:
    Sources:
    Balous, Miroslav. Caproni Ca.165, L+K L+K 2008/03.
    Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
    Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71270#514413Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Caproni Ca.165

    Letoun vznikl podle požadavku italského letectva na nový dvouplošný stíhací stroj, který měl nahradit Fiaty CR.32. Návrhy poslalo několik firem, letectvo však objednalo stavbu jen projektu firmy Fiat, ze kterého vznikl typ CR.42.

    Firma Caproni však pokračovala ve vývoji a na vlastní náklady postavila prototyp letounu Ca.165. Konstrukce nového letounu přitom vycházela z právě dokončovaného typu Ca.134.

    Prototyp byl hotov na konci roku 1937 a poprvé vzlétl 16. února 1938. První testy však nedopadly dobře a prototyp byl výrazně upraven. Byl například předělán trup za kabinou, aby se zlepšil výhled, motor dostal dokonalejší kapotu a z původně zatahovatelného chladiče se stal pevný. Byla také posílena výzbroj, kdy původní kulomety ráže 7,7 mm umístěné nad motorem nahradili zbraně ráže 12,7 mm.

    Takto upravený prototyp byl porovnáván s Fiatem CR.42, projevil sice vyšší rychlost, Fiat byl však obratnější a lépe stoupal. Z původně plánované zkušební série dvanácti kusů tak sešlo a letectvo raději objednalo perspektivnější typ Caproni-Vizzola F.5.

    Prototyp Ca.165 se pak až do roku 1942 používal k různým testům.

    Prameny:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Caproni_Ca.165
    L+K 3/2008 - letadla 39-45
    http://1000aircraftphotos.com/APS/2474.htm - foto


    Ca.165 v původní podobě před přestavbou.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71270#250960Verze : 0
    MOD
    Avatar
    undercover-operations.org


    Definitivní podoba.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71270#514420Verze : 0
    MOD