Martinsyde F.4 Buzzard

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Martinsyde F.4 Buzzard

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Martinsyde F.4 Buzzard Martinsyde F.4 Buzzard
    Originální název:
    Original Name:
    Martinsyde F.4 Buzzard
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1919 Martinsyde Ltd., Woking /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1919
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~370
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    821 kg 1811 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1088 kg 2398 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.99 m 32ft 9.37in
    Délka:
    Length:
    7.76 m 25ft 5.62in
    Výška:
    Height:
    2.69 m 8ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    29.73 m2 320 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 224 kW nebo
    Rolls-Royce Falcon III o výkonu 205 kW nebo
    M-6 o výkonu 216 kW
    dvou nebo čtyřlistá vrtule
    Hispano-Suiza 8Fb, power 300 hp, or
    Rolls-Royce Falcon III, power 275 hp, or
    M-6, power 290 hp
    two- or four-blade wooden prolepper
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    173 l 38 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    222.1 km/h v 3048 m 138 mph in 10000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4.67 min do 19812 m 4.67 min to 65000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7315 m 24000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,7mm kulomet Vickers 2x fixed .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:


















    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bruce, J. M. Martinsyde Buzzard, Windsock Datafile 76. Albatros Productions, Berkhamsted 1999. ISBN 0-902207-17-3.
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_F.4
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f4.html
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca







    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71296#399659Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Martinsyde F.4


    Po nezdaru prototypů stíhacích letadel F.1 a F.2 vytvořila firma Martinsyde další stroj, F.3, do kterého zapracovala zkušenosti s těmito stroji i se svým dalším stíhačem, R.G. Šlo o konvenční jednomístný dvouplošník měl obvyklou dřevěnou konstrukci, potaženou plátnem a překližkou. Hotový byl na podzim 1917 a testy celkem šesti prototypů byly natolik povzbudivé, že byla hned objednána sériová výroba. Motory Rolls-Royce Falcon III o výkonu 205 kW, které F.3 používaly, již ale byly vyhrazeny pro úspěšný Bristol Fighter, bylo tedy rozhodnuto o zastavění jiného motoru. Volba padla na řadový osmiválec Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 221 kW. Zároveň došlo k drobným úpravám tvaru trupu. Prototyp, pojmenovaný Martinsyde F.4, poprvé vzlétl v červnu 1918 a brzy dokázal, že přestavba se vyplatila. Všechny objednané F.3 původní 150kusové série byly ve výrobě dokončované s novým motorem, ty už dokončené byly přestavěny zpětně. Zároveň byly objednáno i dalších 300 kusů u mateřské společnosti, 500 u Boulton & Paul, 200 u firmy Hooper a 300 u Standard Motor. Dodávky motorů ale vázly a proto před uzavřením příměří bylo dokončeno pouze sedm strojů, přičemž výroba u ostatních společností ani nezačala. Objednávka byla ořezána, do roku 1920, kdy firma skončila výrobu, bylo dokončeno bylo jen 370 kusů, část měla stále motory Falcon. O tento typ, od září 1918 známý i jako Buzzard, projevilo kromě Anglie a Francie zájem několik zahraničních vlád. Finsko jich koupilo 15, Portugalsko 4, Španělsko 20 a SSSR jich zakoupilo dokonce 100. Část španělských strojů byla dodána ve variantě F.4A, což byly dvoumístné stroje s otevřenou kabinou pro pozorovatele, vyzbrojeného pohyblivým kulometem Lewis. Několik strojů se dostalo také do Litvy a Lotyšska a snad Iránu, a jeden stroj koupilo polské letectvo. To původně zamýšlelo získat větší počet Buzzardů, nakonec ale nakoupilo ve Francii a již získaný Buzzard sloužil veliteli letectva Włodzimierza Zagórskiego. O koupi F.4 uvažovalo také Japonsko, ale žádný nakonec neprovozovalo.


    Zdroj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_F.4
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f4.html
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca

    Portugalský Buzzard. Zdroj: aviastar
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71296#251131Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Martinsyde F.4 ze stavu Escuadrilla Combate y Acompañamiento španělského námořního letectva. Letoun sloužil roku 1935 na základně v San Javier.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71296#531920Verze : 0
    MOD