Martinsyde F.4 Buzzard

     
Název:
Name:
Martinsyde F.4 Buzzard Martinsyde F.4 Buzzard
Originální název:
Original Name:
Martinsyde F.4 Buzzard
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1919 Martinsyde Ltd., Woking /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1919
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~370
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1918
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
821 kg 1811 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1088 kg 2398 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.99 m 32ft 9.37in
Délka:
Length:
7.76 m 25ft 5.62in
Výška:
Height:
2.69 m 8ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
29.73 m2 320 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 224 kW nebo
Rolls-Royce Falcon III o výkonu 205 kW nebo
M-6 o výkonu 216 kW
dvou nebo čtyřlistá vrtule
Hispano-Suiza 8Fb, power 300 hp, or
Rolls-Royce Falcon III, power 275 hp, or
M-6, power 290 hp
two- or four-blade wooden prolepper
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
173 l 38 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
222.1 km/h v 3048 m 138 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.67 min do 19812 m 4.67 min to 65000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7315 m 24000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers 2x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:


















Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. Martinsyde Buzzard, Windsock Datafile 76. Albatros Productions, Berkhamsted 1999. ISBN 0-902207-17-3.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_F.4
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f4.html
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca

Martinsyde F.4 Buzzard -


Martinsyde F.4 Buzzard -


Martinsyde F.4 Buzzard -


URL : https://www.valka.cz/Martinsyde-F-4-Buzzard-t71296#399659 Verze : 0
Martinsyde F.4


Po nezdaru prototypů stíhacích letadel F.1 a F.2 vytvořila firma Martinsyde další stroj, F.3, do kterého zapracovala zkušenosti s těmito stroji i se svým dalším stíhačem, R.G. Šlo o konvenční jednomístný dvouplošník měl obvyklou dřevěnou konstrukci, potaženou plátnem a překližkou. Hotový byl na podzim 1917 a testy celkem šesti prototypů byly natolik povzbudivé, že byla hned objednána sériová výroba. Motory Rolls-Royce Falcon III o výkonu 205 kW, které F.3 používaly, již ale byly vyhrazeny pro úspěšný Bristol Fighter, bylo tedy rozhodnuto o zastavění jiného motoru. Volba padla na řadový osmiválec Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 221 kW. Zároveň došlo k drobným úpravám tvaru trupu. Prototyp, pojmenovaný Martinsyde F.4, poprvé vzlétl v červnu 1918 a brzy dokázal, že přestavba se vyplatila. Všechny objednané F.3 původní 150kusové série byly ve výrobě dokončované s novým motorem, ty už dokončené byly přestavěny zpětně. Zároveň byly objednáno i dalších 300 kusů u mateřské společnosti, 500 u Boulton & Paul, 200 u firmy Hooper a 300 u Standard Motor. Dodávky motorů ale vázly a proto před uzavřením příměří bylo dokončeno pouze sedm strojů, přičemž výroba u ostatních společností ani nezačala. Objednávka byla ořezána, do roku 1920, kdy firma skončila výrobu, bylo dokončeno bylo jen 370 kusů, část měla stále motory Falcon. O tento typ, od září 1918 známý i jako Buzzard, projevilo kromě Anglie a Francie zájem několik zahraničních vlád. Finsko jich koupilo 15, Portugalsko 4, Španělsko 20 a SSSR jich zakoupilo dokonce 100. Část španělských strojů byla dodána ve variantě F.4A, což byly dvoumístné stroje s otevřenou kabinou pro pozorovatele, vyzbrojeného pohyblivým kulometem Lewis. Několik strojů se dostalo také do Litvy a Lotyšska a snad Iránu, a jeden stroj koupilo polské letectvo. To původně zamýšlelo získat větší počet Buzzardů, nakonec ale nakoupilo ve Francii a již získaný Buzzard sloužil veliteli letectva Włodzimierza Zagórskiego. O koupi F.4 uvažovalo také Japonsko, ale žádný nakonec neprovozovalo.


Zdroj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_F.4
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f4.html
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
Martinsyde F.4 Buzzard - Portugalský Buzzard. Zdroj: aviastar

Portugalský Buzzard. Zdroj: aviastar
URL : https://www.valka.cz/Martinsyde-F-4-Buzzard-t71296#251131 Verze : 0
.
Martinsyde F.4 Buzzard - Martinsyde F.4 ze stavu Escuadrilla Combate y Acompañamiento španělského námořního letectva. Letoun sloužil roku 1935 na základně v San Javier.

Martinsyde F.4 ze stavu Escuadrilla Combate y Acompañamiento španělského námořního letectva. Letoun sloužil roku 1935 na základně v San Javier.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Martinsyde-F-4-Buzzard-t71296#531920 Verze : 0
Martinsyde F.4 sovietskeho letectva.


http://www.airpages.ru/people/rafalovich.shtml

Martinsyde F.4 Buzzard -


URL : https://www.valka.cz/Martinsyde-F-4-Buzzard-t71296#630353 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více