Název: Name: | Martinsyde A.D.C.1 | Martinsyde A.D.C.1 |
Originální název: Original Name: | Martinsyde A.D.C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1926 Aircraft Disposal Company Ltd., Waddon | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 (konverze F.4 Buzzard) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.10.1924 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 846 kg | 1865 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1202 kg | 2650 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9.99 m | 32ft 9.5in |
Délka: Length: | 7.62 m | 25ft |
Výška: Height: | 3,12 m | 10ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,73 m2 | 320 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley Jaguar o výkonu 283 kW dvoulistá dřevěná vrtule | Armstrong Siddeley Jaguar, power 395 hp two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 262.3 km/h v 0 m | 163 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 225.3 km/h v ? m | 140 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10.5 m/s | 2070 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2.42 min do 1524 m | 2.42 min to 5000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8230 m | 27000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Vickers | 2x fixed .303 Vickers machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Když se v roce 1924 dostala firma Martinsyde do likvidace, převzala její provoz a výrobní práva společnost Aircraft Disposal Company (A.D.C.), která vznikla po válce pro sprostředkování výprodeje nadbytečné vojenské letecké techniky a její přestavbu pro civilní uživatele. John Kenworthy z A.D.C. se ujal dalšího rozvoje posledního úspěšného typu firmy, Martinsyde F.4 Buzzard. V podstatě došlo jen k zástavbě hvězdicového motoru Armstrong Siddeley Jaguar. Prototyp stroje A.D.C.1 poprvé vzletěl 11. října 1924 a účastnil se v letech 1925 a 1926 leteckých závodů King's Cup. O tento typ projevilo zájem několik zahraničních zákazníků, nakonec ale bylo objednáno jen devět strojů pro litevské letectvo. Doručeny byly v roce 1926 a dva stroje byly ve službě až do roku 1938. | - |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. Martinsyde Buzzard, Windsock Datafile 76. Albatros Productions, Berkhamsted 1999. ISBN 0-902207-17-3. http://www.airwar.ru/enc/fww1/adc1.html www.aviastar.org http://latvianaviation.com/ADC1.html users.skynet.be www.britishaircraft.co.uk |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Martinsyde A.D.C.1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |