PZL.37A Łoś

     
Název:
Name:
PZL.37A Łoś PZL.37A Łoś
Originální název:
Original Name:
PZL.37A Łoś
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
vojenská evidenční čísla / military serial numbers:
72.3-72.12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1938
Osádka:
Crew:
4
pilot, pozorovatel-radiooperátor, 2 palubní střelci
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4225 kg 9315 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6569 kg 14482 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9105 kg 18739 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,93 m 58ft 9,9in
Délka:
Length:
12,92 m 42ft 4,66in
Výška:
Height:
4,25 m 13ft 11,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
52,9 m2 569.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,2 kg/m2 34.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XIIB, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 642 kW Bristol Pegasus XIIB,, nine-cylinder single-row air-cooled radial supercharged engine, power output 860 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
hlavní nádrž v trupu - 532 l
2 nádrže v křídlech po 238 l
2 odhazovací nádrže po 119 l
Možnost přidání dvou nádrží po 369 l do pumovnice.
main fuselage tank - 117 UK gal
wing tanks - 2x 52.3 UK gal
drop tanks - 2x 26.2 UK gal
2x 81.2 gal auxiliary tanks in the bomb bay
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
396 km/h v 2150 m 246.1 mph in 7054 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,38 m/s 665.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
26,31 min do 4500 m 26,31 min to 14764 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
1400 km 869.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km 1491.3 mi
Výzbroj:
Armament:
3 kulomety Vickers F ráže 7,92 mm se zásobou 1632 nábojů


Bomby:
2x 300 kg PuW + 18x100 kg Ż-31 nebo PuW
20x 100 kg PuW nebo Ż-31
20x 50 kg T-32 nebo wz. 29 nebo PuW
20 kontejnérů po 240 zápalných pum T-34 (celkem 1056 kg)
Three 0.311 inch Vickers F machine gun, 1632 rounds


Bomb load:
Two 662 lb PuW and eighteen 221 lb Ż-31 or PuW
twenty 221 lb PuW or Ż-31
twenty 110 lb T-32 or wz. 29 or PuW
20x container for 240 T-34 incendiary bombs (total 2328 lb)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Na jaře 1938 byly tyto stroje přestaveny na školní letouny. These machines were rebuilt to training aircraft during spring 1938.
Zdroje:
Sources:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
Morgała, Andrzej: Polskie samoloty wojskowe 1918-1939, MON, Warszawa 1972
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375333 Verze : 0
Seznam vyrobených PZL.37A Łoś

Vojenské evidenční číslo Datum výroby Vojenský útvar (srpen-září 1939) Útvarové označení Poznámka
72.1 DD.MM.1936 - - První prototyp označovaný PZL.37/I. 20.06.1938 se při zkušebním letu ulomilo křídlo a stroj havaroval. Osádka zahynula.
72.3 DD.MM.1937 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.4 DD.MM.1937(1938?) ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.5 DD.MM.1938 ? bílá 3 V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). Začátkem září 1939 zničen při bombardování letecké základny Małaszewicze.
72.6 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.7 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.8 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.9 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.10 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.11 DD.MM.1938 21. bombardovací letka (?)
Od 15.09.1939 11. bombardovací letka
bílá 1

?
V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). 26.-27.08.1939 přelet z Varšavy na leteckou základnu Małaszewicze.
15.09.1939 přelétnut k 11. bombardovací letce jako náhradní stroj. Nezúčastnil se operačních letů. 17.09.1939 - evakuace do Rumunska.
72.12 DD.MM.1938 11. bombardovací letka ? 04.09.1939 zničen při náletu He 111H od 2./KG 53 na polní letiště Kuciny



Zdroje:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#376198 Verze : 0
Foto PZL.37A Łoś





Zdroj : http://www.samoloty.ow.pl/str003k7.htm
PZL.37A Łoś -


URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375820 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více