PZL.48 Lampart

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

PZL.48 Lampart

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PZL.48 Lampart PZL.48 Lampart
    Originální název:
    Original Name:
    PZL.48 Lampart
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-01.09.1939 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-01.09.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    Project and unfinished prototype.
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2400 kg 5291 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3500 kg 7716 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,500 m 37ft 8,75in
    Délka:
    Length:
    8,700 m 28ft 6,51in
    Výška:
    Height:
    2,500 m 8ft 2,43in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,5 m2 231.42 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    162,791 kg/m2 33.34 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône 14M07 Mars vzduchem chlazené dvohvězdicové přeplňované čtrnáctiválce o vzletovém výkonu 471 kW (640 k) a nominální 485 kW (660 k) a bojový výkon 537 kW (730 k). Gnome-Rhône 14M-07 fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine, rated at 431 hp for take-off and nominal power 651 hp and combat power output 720 hp.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    560 km/h v ? m 348 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    470 km/h v ? m 292 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9,0 m/s 1771.7 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    1500 km 932.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón FK wz.38D ráže 20 mm v přídi,
    4x pevný kulomet PWU wz.36 ráže 7,92 mm v přídi a
    1x zdvojený kulomet PWU wz.36 ráže 7,92 mm ve hřbetním střelišti.
    Pumová zátěž: 300 kg.
    One fixed forward-firing 0.79 inch FK wz.38D cannon in nose,
    four fixed forward-firing 0.312 inch PWU wz.36 machine-guns in nose and
    one twin flexible rearward-firing 0.312 inch PWU wz.37 machine-gun in dorsal position.
    Bomb load: 661 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Lampart - liška (pol.)

    V roce 1938 byly zahájeny projektové práce na stíhacím bombardéru PZL 48 Lampart. Na projektu pracovali inženýri Franciszek Misztala, Tadeusz Tarczyński a Wsiełowod Jakimiuk. Letoun se sice velmi podobal staršímu Wilku, ale jeho konstrukce byla radikálně změněna.

    Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočteny.
    Lampart - Fox (pol)

    All performances are only calculated
    Zdroje:
    Sources:
    Andrzej Glass, Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939, Polish aviation constructions 1893-1939, WKiŁ, Warsawa 1977, no ISBN.
    Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4. vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
    www.samolotypolskie.pl
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/pzl48.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71374#251527Verze : 0
    Avatar
    PZL P-48 Lampart


    Byl dvoumístný, dvoumotorový, jednoplošný bitevní / lehký bombardovací letoun s plně zatažitelným podvozkem záďového typu a dvojitou SOP.


    Vedle protizemních útočných akcí, pro které byl Lampart zkonstruován, měl najít uplatnění i v jiných rolích. Byla plánována například jeho úprava na rychlý průzkumný letoun, který ve výzbroji letectva v té době chyběl. Jako plánovaný nástupce typu Wilk, který nesplnil očekávání, se vyznačoval daleko vyššími výkony.


    V přídi tohoto letounu byla soustředěna na tu dobu poměrně mohutná hlavňová výzbroj, tvořená dvěma 20 mm kanóny a dvěma 7,92 mm kulomety, které měly být později nahrazeny stejným počtem kulometů ráže 12 - 13 mm. Pumy o maximální váze do 400 kg a účinná pevná hlavňová výzbroj mu umožňovala velice efektivní působení proti pozemním cílům a to jak při přímé podpoře pozemních vojisk, tak i při útocích v nepřátelském týlu. Se svou rychlostí ( kolem 560 km/h ) by se prosadil i jako těžký stíhací letoun určený k boji s bombardéry protivníka.


    V době napadení Polska se prototyp tohoto letounu nacházel těsně před dokončením. Vzhledem k tomu, že v tu dobu se ve výzbroji Luftwaffe již nacházel podobný letoun ( Me 110, využívaný později ve všech těchto rolích ) a nejspíše také proto, že zmizela i část výrobní dokumentace, bylo rozhodnuto v dalším vývoji tohoto výkonného letounu nepokračovat.



    Zdroje:
    - Václav Němeček, Vojenská letedla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3
    - http://www.samoloty.ow.pl/
    - archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71374#251685Verze : 0
    Avatar
    Zdroje:
    - jsem autorem náčrtu dle předlohy / Václav Němeček, Vojenská letedla díl 2, 4.vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3


    Lampart ... rok 1939
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71374#251699Verze : 0