Název: Name: | PZL.48 Lampart | PZL.48 Lampart |
Originální název: Original Name: | PZL.48 Lampart | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-01.09.1939 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-01.09.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Project and unfinished prototype. | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2400 kg | 5291 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3500 kg | 7716 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Délka: Length: | 8,700 m | 28ft 6,51in |
Výška: Height: | 2,500 m | 8ft 2,43in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,5 m2 | 231.42 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 162,791 kg/m2 | 33.34 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14M07 Mars vzduchem chlazené dvohvězdicové přeplňované čtrnáctiválce o vzletovém výkonu 471 kW (640 k) a nominální 485 kW (660 k) a bojový výkon 537 kW (730 k). | Gnome-Rhône 14M-07 fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine, rated at 431 hp for take-off and nominal power 651 hp and combat power output 720 hp. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v ? m | 348 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 470 km/h v ? m | 292 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,0 m/s | 1771.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón FK wz.38D ráže 20 mm v přídi, 4x pevný kulomet PWU wz.36 ráže 7,92 mm v přídi a 1x zdvojený kulomet PWU wz.36 ráže 7,92 mm ve hřbetním střelišti. Pumová zátěž: 300 kg. | One fixed forward-firing 0.79 inch FK wz.38D cannon in nose, four fixed forward-firing 0.312 inch PWU wz.36 machine-guns in nose and one twin flexible rearward-firing 0.312 inch PWU wz.37 machine-gun in dorsal position. Bomb load: 661 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Lampart - liška (pol.) V roce 1938 byly zahájeny projektové práce na stíhacím bombardéru PZL 48 Lampart. Na projektu pracovali inženýri Franciszek Misztala, Tadeusz Tarczyński a Wsiełowod Jakimiuk. Letoun se sice velmi podobal staršímu Wilku, ale jeho konstrukce byla radikálně změněna. Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočteny. | Lampart - Fox (pol) All performances are only calculated |
Zdroje: Sources: | Andrzej Glass, Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939, Polish aviation constructions 1893-1939, WKiŁ, Warsawa 1977, no ISBN. Václav Němeček, Vojenská letadla díl 2, 4. vydání, Praha 1990, ISBN 80-206-0116-3 www.samolotypolskie.pl http://www.airwar.ru/enc/fww2/pzl48.html |