Grumman F7F-2 Tigercat

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Grumman F7F-2 Tigercat

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Grumman F7F-2 Tigercat Grumman F7F-2 Tigercat
    Originální název:
    Original Name:
    Grumman F7F-2 Tigercat
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1944-DD.03.1945 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    31.10.1944-08.03.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    65 (Bu.No.80294/358)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    19.06.1944 XF7F-2N
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    7336 kg 16173 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10860 kg 23942 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11881 kg 26194 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,697 m 51ft 6in
    Délka:
    Length:
    13.850 m 45ft 5,26in
    Výška:
    Height:
    4,648 m 15ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    42,270 m2 454.99 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    256,91 kg/m2 52.62 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt&Whitney R-2800-22W Double Wasp vzduchem chlazený, přeplňovaný, dvouhvězdicový osmnáctiválec o maximálním výkonu 1 566 kW (2 129 k) se vstřikováním vody.
    Vrtule trojlisté Hamilton Standard Super Hydromatic s konstantní rychlostí otáček.
    Pratt&Whitney R-2800-22W eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine with water injection maximum rated 2,100 hp,
    driving a three-blade constant-speed Hamilton Standard Super Hydromatic propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1420 l
    2x 568 l přídavná nádrž
    375 US gal
    150 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    677 km/h v 6279 m 421 mph in 20600 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    350 km/h v ? m 217.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    23.1 m/s 4540 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.2 min do 6096 m 5.2 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12131 m 39800 ft
    Dolet:
    Range:
    965.6 km 600 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2880.7 km 1790 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kanón Browning A/N-M2 ráže 20 mm, uloženy u kořene křídel, po 200 nábojích.
    Pumový náklad: do celkové hmotnosti 907 kg (2x 454, 1x 907 kg) bylo možno podvěsit i torpédo Mk.13-3 ráže 533 mm, nebo 8x neřízená raketa HVAR 127 mm, nebo 3x 300 mm raketa Tiny Tim.
    Four fixed forward-firing 0.79 inch Browning M2 cannons mounted in the wing roots, 200 rpg.
    Bomb load: Up to 2,000 lb of bombs, rockets or torpedo. Two 1,000 lb bombs or one torpedo Mk. 13-3 Cal. 21in or eight unguided rocket HVAR caliber 5in or three unguided rocket Tiny Tim caliber 11.7in.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - Většina letadel byla označena písmenem N - noční stíhač, radar AN/APS-6 byl v přední části trupu.
    - Malé množství letadel bylo upraveno k navádění řízených pum, označení těchto letadel bylo F7F-2D.
    - Kabina operátora byla u F7F2D na rozdíl od nočních F7F-2N vystouplá, byla použita kabina
    z F8F-1 Bearcat.
    Most F7F-2Ns were modified to control drones for combat training, and these gained bubble canopies over the rear cockpit for the drone controller. A F7F-2D used for pilot transitoning also had a rear sliding, bubble canopy.
    Zdroje:
    Sources:
    Famous Airplanes of the world, Grumman F7F Tigercat / XF5F Skyrocklet, No.100, BUNRIN-Do, Printed in Japan, August 1978
    L+K 8/1967, Letadla 1939 - 45
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    http://home.att.net/~C.C.Jordan/Grumman.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/f7f2.html
    http://air2ww.webd.pl/usa/f7f/f7f.htm
    http://avions.legendaires.free.fr/f7f.php
    http://www.cofe.ru/avia/G/G-59.htm
    upload.wikimedia.org
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71406#251691Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pohled z boku na obě verze, nahoře je F7F-2N, operátor měl svou kabinu za pilotem a překryt kabiny nevystupoval nad obrys letounu.


    Dole je verze F7F-2D, operátor měl kabinu z Bearcatu.
    Zdroj uveden výše


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71406#251693Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Několik fotografií F7F-2N a F7F2D
    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/f7f2.html a vlastní archiv










    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71406#487839Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Grumman F7F-2D s dobre viditeľnou kabínou operátora prevzatou z lietadla Bearcat, nedatovaný snímok. Všimnite si bezpilotný lietajúci terč s pulzným pohonom Globe KD2G Firefly podvesený na špeciálnom pylóne pod krídlom. Lietadlo nosilo spravidla pod každým krídlom jeden. Bezpilotné terče slúžili pre nácvik streľby posádok námorných lodí na vzdušné ciele. Terč vypúšťal a riadil operátor v zadnej kabíne.


    s208.photobucket.com
    https://en.wikipedia.org/wiki/Globe_KD2G_Firefly
    F7F Tigercat In Action No.79 (1079), Squadron/Signal Publication, 1986, ISBN 0-89747-188-1



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71406#537270Verze : 6
    MOD