Douglas DT-2

     
Název:
Name:
Douglas DT-2 Douglas DT-2
Originální název:
Original Name:
Douglas DT-2
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.10.192R Douglas Co., Santa Monica, California
DD.MM.1922-DD.10.192R L.W.F. Engineering Co., New York, New York
DD.MM.1922-DD.10.192R Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
DD.MM.1922-DD.10.192R Dayton Wright Co., Dayton, Ohio
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1922-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
40 Douglas (A6032/6033, A6405/6422, A6563/6582)
20 LWF (A6583/6602)
11 Dayton-Wright (A6085/6095)
6 NAF (A6423/6428)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1922
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2054 1) kg 45281) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3308 kg 7293 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.24 m 50ft
Délka:
Length:
11.48 2) m 37ft 8in2)
Výška:
Height:
4.6 2) m 15ft 1in2)
Plocha křídla:
Wing Area:
65.68 m2 707 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
50.29 kg/m2 10.3 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Liberty 12A o výkonu 313 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Liberty 12A, power 420 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160.1 4) km/h v 0 m 99.54) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14.55) min do 1524 m 14.55) min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2256 6) m 74006) ft
Dolet:
Range:
441 7) km 2747) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm


1x 832kg torpédo
1x flexible .30 machine gun in the rear cockpit


1x 1835 lb torpedo
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
s kolovým podvozkem:
1) 1695 kg
2) 10,41 m
3) 4,14 m
4) 162,5 km/h
5) 13.6 min
6) 2135 m
7) 472 km
landplane:
1) 3737 lb
2) 34ft 2in
3) 13ft 7in
4) 101 mph
5) 13.6 min
6) 7800 ft
7) 293 mi
Zdroje:
Sources:
Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0 85177-838-0.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DT-2-t71435#466615 Verze : 0
Douglas DT-2


Během první světové války se ukázala užitečnost torpédových bombardérů. Americké námořnictvo proto v roce 1921 objednalo výrobu takového stroje u firmy Douglas a podnítilo tak vznik prvního Douglasova vojenského stroje. DT-1 (Douglas, torpédový) měl konstrukci z ocelových trubek, potaženou hliníkem, trup byl rozložitelný na tři části. Ocasní část byla krytá plátnem a svislá plocha měla dřevěnou kostru. Křídla byla dřevěná, krytá látkou a bylo možno je složit. Letadlo bylo konstruováno pro podvozek kolový i plovákový, složený ze dvou dřevěných plováků. DT-1 byl jednomístný a jeho motor Liberty měl dva chladiče na bocích motoru, postaveny byly tři prototypy. První z nich vzlétl v listopadu 1921, na žádost námořnictva ale byly zbylé dva dokončeny jako dvoumístné. Tak vznikla sériová verze DT-2, která byla od začátku dvoumístná a lišila se hlavně jednodílným chladičem. Firma postavila 38 DT-2, další stroje vznikly v licenci u firem L.W.F. (Lowe, Willard and Fowler, 20), Naval Aircraft Factory (6) a Dayton-Wright Company (11). První stroj byl námořnictvem převzat v prosinci 1922 a DT-2 zůstal ve službě do dubna 1928. Zástavbou jiných motorů vznikly ještě verze DT-4 (čtyři stroje se 484kW motorem Wright T-2), DT-5, DT-6 a SDW a stal se základem pro rekordní stroje Douglas World Cruiser.


DT-2 byly provozovány také na letadlové lodi USS Langley a několik z nich sloužilo i u USMC. V roce 1925 byl jeden stroj v civilní podobě prodán do Norska, konkrétně šlo o plovákový stroj, označené DT-2B, a na jeho základě u firmy Marinens Flyvebatfabrik vzniklo sedm licenčních strojů DT-2B. Od normálních DT-2 se lišily slabší verzí motoru Liberty a chladičem. Ve stejném roce byly čtyři stroje s mtory Wright, označené DTB, prodány do Peru, kde byly používány na námořní základně Ancon, řízené americkými důstojníky.


Zdroj:
http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_dt.php
http://aerofiles.com/_doug2.html
www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-1.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_DT
Douglas DT-2 - DT-2
http://aviationtrivia.homestead.com/worldcruiser.html

DT-2
aviationtrivia.homestead.com

URL : https://www.valka.cz/Douglas-DT-2-t71435#251809 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/dt.html

Douglas DT-2 - DT-2 letky VT-19 nad Oahu, 1925. Pod trupem místo torpéda zavěšena přídavná nádrž.

DT-2 letky VT-19 nad <a href="forum.valka.cz; target=_blank>Oahu</a>, 1925. Pod trupem místo torpéda zavěšena přídavná nádrž.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DT-2-t71435#466616 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více