Douglas DT-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Douglas DT-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas DT-2 Douglas DT-2
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas DT-2
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1922-DD.10.192R Douglas Co., Santa Monica, California
    DD.MM.1922-DD.10.192R L.W.F. Engineering Co., New York, New York
    DD.MM.1922-DD.10.192R Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
    DD.MM.1922-DD.10.192R Dayton Wright Co., Dayton, Ohio
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1922-DD.MM.1924
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    40 Douglas (A6032/6033, A6405/6422, A6563/6582)
    20 LWF (A6583/6602)
    11 Dayton-Wright (A6085/6095)
    6 NAF (A6423/6428)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1922
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2054 1) kg 45281) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3308 kg 7293 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15.24 m 50ft
    Délka:
    Length:
    11.48 2) m 37ft 8in2)
    Výška:
    Height:
    4.6 2) m 15ft 1in2)
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    65.68 m2 707 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    50.29 kg/m2 10.3 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Liberty 12A o výkonu 313 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Liberty 12A, power 420 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    160.1 4) km/h v 0 m 99.54) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    14.55) min do 1524 m 14.55) min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2256 6) m 74006) ft
    Dolet:
    Range:
    441 7) km 2747) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm


    1x 832kg torpédo
    1x flexible .30 machine gun in the rear cockpit


    1x 1835 lb torpedo
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    s kolovým podvozkem:
    1) 1695 kg
    2) 10,41 m
    3) 4,14 m
    4) 162,5 km/h
    5) 13.6 min
    6) 2135 m
    7) 472 km
    landplane:
    1) 3737 lb
    2) 34ft 2in
    3) 13ft 7in
    4) 101 mph
    5) 13.6 min
    6) 7800 ft
    7) 293 mi
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0 85177-838-0.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71435#466615Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Douglas DT-2


    Během první světové války se ukázala užitečnost torpédových bombardérů. Americké námořnictvo proto v roce 1921 objednalo výrobu takového stroje u firmy Douglas a podnítilo tak vznik prvního Douglasova vojenského stroje. DT-1 (Douglas, torpédový) měl konstrukci z ocelových trubek, potaženou hliníkem, trup byl rozložitelný na tři části. Ocasní část byla krytá plátnem a svislá plocha měla dřevěnou kostru. Křídla byla dřevěná, krytá látkou a bylo možno je složit. Letadlo bylo konstruováno pro podvozek kolový i plovákový, složený ze dvou dřevěných plováků. DT-1 byl jednomístný a jeho motor Liberty měl dva chladiče na bocích motoru, postaveny byly tři prototypy. První z nich vzlétl v listopadu 1921, na žádost námořnictva ale byly zbylé dva dokončeny jako dvoumístné. Tak vznikla sériová verze DT-2, která byla od začátku dvoumístná a lišila se hlavně jednodílným chladičem. Firma postavila 38 DT-2, další stroje vznikly v licenci u firem L.W.F. (Lowe, Willard and Fowler, 20), Naval Aircraft Factory (6) a Dayton-Wright Company (11). První stroj byl námořnictvem převzat v prosinci 1922 a DT-2 zůstal ve službě do dubna 1928. Zástavbou jiných motorů vznikly ještě verze DT-4 (čtyři stroje se 484kW motorem Wright T-2), DT-5, DT-6 a SDW a stal se základem pro rekordní stroje Douglas World Cruiser.


    DT-2 byly provozovány také na letadlové lodi USS Langley a několik z nich sloužilo i u USMC. V roce 1925 byl jeden stroj v civilní podobě prodán do Norska, konkrétně šlo o plovákový stroj, označené DT-2B, a na jeho základě u firmy Marinens Flyvebatfabrik vzniklo sedm licenčních strojů DT-2B. Od normálních DT-2 se lišily slabší verzí motoru Liberty a chladičem. Ve stejném roce byly čtyři stroje s mtory Wright, označené DTB, prodány do Peru, kde byly používány na námořní základně Ancon, řízené americkými důstojníky.


    Zdroj:
    http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_dt.php
    http://aerofiles.com/_doug2.html
    www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-1.pdf
    http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_DT

    DT-2 http://aviationtrivia.homestead.com/worldcruiser.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71435#251809Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/dt.html


    DT-2 letky VT-19 nad [url=http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/83094/title/Ostrov-Oahu]Oahu[/url], 1925. Pod trupem místo torpéda zavěšena přídavná nádrž.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71435#466616Verze : 0
    MOD