Grumman F3F-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
Vánoční srazy 9.12.2017 Praha a Karviná | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Grumman F3F-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Grumman F3F-1 Grumman F3F-1
    Originální název:
    Original Name:
    Grumman F3F-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.01.1936-DD.09.1936 Grumman Aircraft Engineering Corp., Farmingdale, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    29.01.1936-18.09.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    54 (Bu No. 0211 – 0264)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    20.03.1935 XF3F-1
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1305 kg 2877 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1890 kg 4167 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2067 kg 4557 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.750 m 32ft
    Délka:
    Length:
    7.012 m 23ft
    Výška:
    Height:
    3.200 m 10ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.15 m2 260 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    78,423 kg/m2 16.06 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1535-84 Twin Wasp Junior vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 522 kW při 2 250 ot/min a 585 kW v h= 2 286 m při 2 200 ot/min.
    Vrtule dvoulistá Hamilton-Standard polohovatelná.
    Pratt & Whitney R-1535-84 Twin Wasp Junior fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 700 hp at 2,250 rpm for take-off, 650 hp at 2,200 rpm at 7,500 ft,
    driving a two-bladed Hamilton-Standard variable-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    416,4 l 110 US gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    371.8 km/h v 2286 m 231 mph in 7500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9.7 m/s 1900 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8992 m 29500 ft
    Dolet:
    Range:
    853 km 530 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm, 200 nábojů a
    1x pevný kulomet ráže Colt-Browning M2 7,62 mm, 500 nábojů.


    Pumový náklad: 2x Mark XLI o hmotnosti 50 kg.
    One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 with 200 rounds and
    one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning M-2 with 500 rounds.


    Bomb load: Two 110 lb Mark XLI bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Poslední dvouplošný stíhací letoun US Navy, třetí z řady Grummanových dvouplošných konstrukcí pro Navy a Marine Corps, známý jako "Flying Barrel", později byl ve službě nahrazen prvními stíhacími jednoplošníky Brewster F2A1 Buffalo a Grumman F4F-3 Wildcat.


    Dne 15. října 1934 objednala US Navy u společnosti Grumman nástupce F2F, tento letoun právě vstupoval do služby. Nový letoun F3F se vzhledově podobal, ale měl větší rozměry.


    První prototyp XF3F-1 poprvé vzlétl 20. března 1935, letoun byl poháněn dvouhvězdicovým vzduchem chlazeným čtrnáctiválecem Pratt & Whitney R-1535-72 o výkonu 485 kW. Vrtule byla dvoulistá.


    Prototyp byl zničen po dvou dnech zkoušek, kdy se při střemhlavém letu, vinou překročení povoleného zatížení letounu, doslova rozpadl ve vzduchu, zkušební pilot při této havárii zahynul.


    Druhý prototyp poprvé vzlétl 9. května 1935, avšak 17. května se při zkušebním letu dostal do vývrtky a byla zničen, pilot použil padáku a havárii přežil.

    Třetí prototyp poprvé vzlétl 7. června 1935, byl poháněn mírně výkonnější verzí motoru R-1535-84 o výkonu 522 kW a jeho směrovka měla větší plochu.
    Zkoušky dopadly dobře a tak byla dne 24. srpna 1935 sjednána sériová výroba. Celkem bylo objednáno 54 strojů verze F3F-1.


    První stíhací letouny F3F-1 byly bojovým jednotkám předány v lednu 1936. První jednotkou byla VF-5B na letadlové lodi USS Ranger. Postupně se F3F-1 dostaly na paluby všech letadlových lodí amerického námořnictva. Letoun se dostal také do výzbroje námořní pěchoty.


    Na základě provozních zkušeností byl u všech Grummanů F3F dodatečně zesílen nosník horního křídla a závěsy křidélek.
    Single-seat carrier-borne biplane fighter.


    The Grumman F3F was the last American biplane fighter aircraft delivered to the United States Navy.


    Designed as an improvement on the F2F, it entered service in 1936 and was first replaced by the Brewster F2A-1 Buffalo and much more successful F4F-3 Wildcat.


    The prototype, was delivered and first flown on 20 March 1935, two days later, six dive-recovery flights took place; on the 10th, the aircraft's pullout at 8,000 ft registered 14 g on the test equipment. The aircraft broke up in midair, crashing in a cemetery and killing Collins.


    A second, strengthened prototype was built, but it crashed on 9 May of the same year following the pilot's bailout during an unsuccessful spin recovery.


    The third prototype was rebuilt in three weeks, flying on 7 June 1935. An order for 54 F3F-1 fighters was placed on 24 August of that year, following the conclusion of the flight test program.
    Zdroje:
    Sources:
    Profile Publications, The Grumman F3F Series, No. 92, Lt. Cdr. Benton Reams, U.S.N., Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England, 1966.
    Pavel Dvořák, Grumman F3F, HPM, 1998, roč. 8, čís. 12, str. 2–8. ISSN 1210-1427
    http://www.aviation-history.com/grumman/f3f.htm
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/f3f.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71439#428527Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Grumman F3F-1 patřící do stavu VF-3 na palubě letadlové lodi USS Saratoga. Letoun ponechán v barvě kovu s barevnými doplňky, horní křídlo shora žluté, ocasní plochy bílé.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71439#428505Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Grumman F3F-1 patřící do stavu VF-4 na palubě letadlové lodi USS Ranger. Letoun ponechán v barvě kovu s barevnými doplňky, horní křídlo shora žluté , ocasní plochy zelené.

    Detail znaku jednotky, jenž se nacházel na boku trupu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71439#428509Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Grumman F3F-1 patřící do stavu VF-7 na palubě letadlové lodi USS Wasp. Letoun ponechán v barvě kovu s barevnými doplňky, horní křídlo shora žluté, ocasní plochy černé.

    Detail znaku jednotky, jenž se nacházel na trupu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71439#428511Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Grumman F3F-1 patřící do stavu VF-4M (původně VMF-2) U.S. Marines. Letoun ponechán v barvě kovu s barevnými doplňky, horní křídlo shora žluté. Trikolora na směrovce není výsostným označením pouze jedním z barevných doplňků.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71439#428513Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Grumman F3F-1, jedná se o letoun sériového čísla (BuNo) 0244 ze stavu perutě VF-3.


    Zdroj:
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71439#252146Verze : 0
    Avatar
    Grumman F3F-1 z výzbroje stíhacího útvaru VF-4, který operoval z paluby letadlové lodi USS Ranger, 30. léta.


    Zdroj : en.wikipedia.org


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71439#257805Verze : 0