Caudron CR.760 C.1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Caudron CR.760 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Caudron CR.760 C.1 Caudron CR.760 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Caudron CR.760 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société anonyme des avions Caudron,Issy-les-Moulineaux /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1940
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1550 kg 3417 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2000 kg 4409 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,97 m 29ft 5,14in
    Délka:
    Length:
    8,89 m 29ft 2in
    Výška:
    Height:
    2,90 m 9ft 6,17in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    12,50 m2 134.55 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Isotta-Fraschini Delta RC.40 o výkonu 537 kW Isotta-Fraschini Delta RC.40, power 720 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    570 km/h v ? m 354.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    440 km/h v ? m 273.4 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    13,3 m/s 2618.1 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10300 m 33793 ft
    Dolet:
    Range:
    1570 km 975.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x pevný kulomet MAC 1934 39 ráže 7,5 mm 6x 7,5 mm MAC 1934 39 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Balous, Miroslav. Caudron-Renault CR.760, L+K 2007/05.
    http://www.aviafrance.com/227.htm
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr760.html
    www.users.skynet.be
    http://www.de.wikipedia.org/wiki/Caudron_CR.714
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71641#252268Verze : 0
    Avatar
    Historie:
    Již v první polovině roku 1939, tedy v době kdy se chystala výroba lehkých stíhacích letounů Caudron C.714, je tento letounek jen jakýmsi ověřením této koncepce letadel. Drak, který navrhl inženýr Riffard byl odladěný, aerodynamicky promyšlený, ale motor Renault 12R 03 o výkonu 450 koní je na stíhací letoun opravdu málo. Bylo tedy zcela logické, že francouzské ministerstvo letectví vydalo upravené specifikace, kterými požadovalo lehký stíhací stroj s podstatně výkonnějším motorem. Zadání bylo vypsané „na míru“ firmě Caudron-Renault, ale přesto byly do soutěže přihlášeny i jiné prototypy stíhaček Bloch MB.700, Mureaux 190, Potéz 230 a Rousel 30. Ministerstvo letectví však již pomalu přehodnocovalo kategorii lehkých stíhaček, které nebyly vybaveny pasivní ochranou, a jejich výzbroj byla slabá.


    Firma Caudron-Renault zareagovala na pobídku ministerstva také, bohužel, Francouzi tehdy neměli vhodný motor, šestnáctiválec Renault 626 se teprve připravoval na zkoušky a tak byl v Itálii zakoupen motor Isotta-Fraschini Delta R. C.40 o výkonu 730 koní. Původní trup Caudronu CR.714 mezitím doznal také podstatných změn – kostra již nebyla dřevěná, byla sestavena z trubek, které byly pokryty duralovými panely. Křídlo zůstalo stejné se zesílenými dřevěnými nosníky. S novým trupem se změnilo i označení na CR.760, ministerstvo objednalo celkem tři prototypy, ale v květnu 1940 byl dokončen jen jeden z nich. Po dokončení byl krátce testován a potom byl přelétnut na letiště vzdálenější od fronty, kde měl být v případě kapitulace zničen, to se nestalo a letoun padl Němcům do rukou, ti jej zřejmě také zkoušeli s neznámým výsledkem. Druhý prototyp byl dokončen jako CR.770 s motorem Renault 626 a třetí dokončen nebyl. Měl být poháněn motorem Renault 468, ten měl pohánět protiběžné vrtule, označení – CR.780.


    Ještě zmíním výsledky zkoušek zde popisovaného CR.760, letoun měl vynikající stoupavost, dobře manévroval a měl vysokou střemhlavou rychlost. Nectnosti – přehřívání motoru (nebyl čas na odstranění), chybějící samosvorné nádrže, pancéřování kabiny, slabá výzbroj (do každého křídla byl přidán jeden kulomet), nedostatečné vybavení.



    Použité zdroje:
    Letectví a kosmonautika č. 5 /2007, 83. ročník, Miroslav Balous, Letadla 39-45, str. 76 a 77, ISSN 0024-1156.
    www.aviastar.org
    http://www.aviafrance.com/227.htm
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr760.html
    www.users.skynet.be
    http://www.de.wikipedia.org/wiki/Caudron_CR.714
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71641#497782Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Caudron C.R.760



    Zdroje :
    www.planes-and-tanks.com
    http://www.aviafrance.com/227.htm





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71641#252269Verze : 1