7TP (dvouvěžový)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

7TP (dvouvěžový)

    Avatar
    Název / Name : Czołg lekki 7TP (lehký tank 7TP)
    Výrobce / Manufacturer : Państwowe Zakłady Inżynierii - Ursus
    Prototyp vyroben / Prototype created : 08.1934
    Vyráběn / Production period : 1935-1936
    Vyrobeno kusů / # of produced : 40 (24?)
    Osádka / Crew : 3
    Technické údaje / Technical data
    Bojová hmotnost / Combat weight : (kg) 9400
    Celková délka / Overall length : (mm) 4600 (4560)
    Celková šířka / Overall width : (mm) 2430
    Celková výška / Overall height : (mm) 2190
    Světlá výška / Ground clearance : (mm) 381
    Šířka pásu / Width tracks : (mm) 267
    Měrný tlak / Ground pressure : (MPa) 0,6
    Výzbroj / Armament
    Hlavní / Main : 2 x 7,92 mm kulomet Browning vz. 30 + 6000 nábojů
    Vedlejší / Secondary :
    Pancéřování / Armour Ocelové profily s přišroubovanými pancéřovými plechy
    Čelní - 10-17 mm
    Věž - 13 mm
    Horní na věži - 5 mm
    Boky a záď motorového krytu - 13 mm
    Horní nad motorem - 5 mm
    Horní - 10 mm
    Dolní - 9,5 mm
    Výkony / Automotive performance
    Pohonná jednotka / Engine : Šestiválec Saurer VBLDb (tovární licenční označení PZInż. 235)
    Výkon motoru / Engine power : (kW) 81 při 1800 ot/min
    Převodovka / Gearbox : ?
    Rychlost na silnici / Road speed : (km/h) 32 (37?)
    Rychlost v terénu / Cross-country speed : (km/h) 20
    Jízdní dosah po silnici / Cruising range, on road : (km) 150
    Jízdní dosah v terénu / Cross-country cruising range : (km) 130
    Svah / Gradient : (°) 36
    Boční náklon / Side slope : (°) ?
    Překročivost / Trench crossing : (m) 1,80
    Výstupnost / Vertical obstacle : (m) 0,75
    Brodivost / Fording depth : (m) 1
    Poznámka / Note : Spotřeba PHM - 80 l/100 km - silnice, 100 l/100 km - terén

    Zdroje:
    http://www.militarium.net/viewart.php?aid=190
    Literatura: Jońca, Andrzej, Szubański, Rajmund, Tarczyński, Jan: Wrzesień 1939-pojazdy Wojska Polskiego. Barwa i broń, WKŁ, Warszawa 1990
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71660#292371Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tank 7TP - dvouvěžový


    Výrobce: PZInz Ursus
    Vyráběn: od března 1935
    Vyrobeno: 40 ks
    Osádka: 3
    Hmotnost: 9,4 t
    Délka: 4,75 m
    Šířka: 2,4 m
    Výška: 2,18 m
    Motor: VBLD o výkonu 110 hp ( licence švýcarského dieselu Saurer BLD )
    Max. rychlost na silnici: 32 km/h
    Max. rychlost v terénu: 20 km/h
    Zásoba PHM: 130 L
    Dojezd: 150 km
    Pancéřování:
    Čelo trupu: 17 mm
    Boky trupu: 17 mm
    Záď trupu: 13 mm
    Čelo věže: 13 mm
    Boky věže: 13 mm
    Záď věže: 13 mm
    Překážky:
    Stěna: -
    Brodění: -
    Příkop: -
    Výzbroj: 2 x kulomet Browning vz. 30 ráže 7,92 mm
    Poznámky: -





    Zdroje :
    - Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs – Obrněná technika 5 , Ares 2004, ISBN 80-86158-32-2
    - HPM 9 a 10 / 2001
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71660#252350Verze : 0
    Avatar
    Jsem autorem náčrtu dle předlohy.

    Věž s kulometem Hotchkiss ...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71660#252357Verze : 0
    Avatar
    Jsem autorem náčrtu dle předlohy.

    Věž s kulometem Browning ...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71660#252358Verze : 0
    Avatar
    Výroba dvouvěžových tanků 7 TP


    Jednotlivé komponenty byly vyráběny různými firmami.
    Pancéřové pláty – huť Pokój v Nové Bytomi, huť Baildon v Katovicích a huť Batory v Hajdukach Wielkich.
    Lité články pásů – Towarzystwo Przemysłowe Zakładów Mechanicznych Lilpop, Rau i Loewenstein ve Varšavě.
    Radiostanice a spojovací materiál – Państwowe Zakłady Tele i Radiotechniczne ve Varšavě.
    Gumové součásti konstrukce – Zakłady Kauczukowe SA v Piastowie a firma Tschakert i S-ka, Fabryka Uszczelnień do Maszyn ve Varšavě.
    Optika – Państwowe Zakłady Optyczne ve Varšavě
    Motory, podvozky a kompletace tanků byly vyráběny a prováděny v Państwowych Zakładach Inżynierii v Czechowicach (Ursus) u Varšavy.
    Přejímky pancéřování prováděla speciální skupina - Vojenský technický dozor č. 5 v Chřanově.
    Přejímky kompletních tanků prováděl Vojenský technický dozor č. 3 ve Varšavě.


    První prototyp tanku ev.č. 1595 nesl název „Smok″ (Drak) a v listopadu 1936 byl přestavěn na jednověžový s použitou originální věží „Bofors″.
    Druhý prototyp ev.č. 1596 nesl název „Słoń″ (Slon).


    První smlouva na výrobu 22 dvouvěžových tanků 7 TP pro výzbroj jedné roty a školení osádek byla zadána 18. března 1935 ( číslo smlouvy 655/34-35 Panc.) s termínem dodání do 25.03.1936.
    V roce 1935 byly postaveny 4 tanky této série. Zbytek série byl vyroben v roce 1936.


    Druhá zakázka (č. smlouvy 3/36-37 Panc.) na výrobu 16 dvouvěžových tanků pro jednu rotu byla podepsána 7. (17.?) února 1936 s termínem dodávky do 15. ledna 1937.
    Dva tanky zůstaly ve dvouvěžovém provedení. V průběhu výroby této série bylo rozhodnuto o přestavbě 14 kusů na jednověžové. Z důvodu opoždění vývoje dvouzbraňové věže však byly vyrobeny jako dvouvěžové a na jednověžové byly přestavěny teprve v roce 1938. Termín dodávky této série byl posunut na DD.MM.193?.


    Celkem bylo vyrobeno:
    2 prototypy – z toho 1 přestavěn na jednověžový
    22 tanků 1. série
    16 tanků 2. série – z toho 14 tanků přestavěno na jednověžové


    15. srpna 1939 bylo u jednotek:
    2. obrněný prapor – 10 kusů v tom 2 cvičně-mobilizační a 8 školních
    3. obrněný prapor – 7 školních
    Školící středisko útočné vozby v Modlinu – 8 školních


    Zdroje:
    Komuda, Leszek: Czołg Lekki 7 TP, Typy broni i uzbrojenia nr. 21, MON, Warszawa 1973
    Magnuski, Janusz: Produkcja czołgów 7 TP, 1935-1939 r., in: Nowa Technika Wojskowa, 12/1996, str. 14-17
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71660#363260Verze : 0
    MOD