Morane-Saulnier MS.405 C.1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Morane-Saulnier MS.405 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Morane-Saulnier MS.405 C.1 Morane-Saulnier MS.405 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Morane-Saulnier MS.405 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.MM.1938 Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-20.01.1937 prototypes
    DD.03.1937-15.12.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 prototypy
    15 předsériových
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    08.08.1935 1st prototype
    20.01.1937 2nd prototype
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1860 kg 4101 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2440 kg 5379 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16,200 m 53ft 1,75in
    Délka:
    Length:
    8,170 m 26ft 9,66in
    Výška:
    Height:
    2,710 m 8ft 10,66in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,10 m2 184.06 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    142,690 kg/m2 29.23 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) a 633 kW (860 k) v h= 4 000 m.
    Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček typu Hispano Suiza 27M o průměru 3 100 mm.
    Hispano-Suiza 12Ycrs twelve-cylinder, liquid-cooled Vee engine, rated 824 hp for take-off and 848 hp at 13,123 ft,
    driving a three-blade variable-pitch Hispano Suiza 27M propeller with diameter 10 ft 2 in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    406 l v trupové nádrži 89.3 UK gallons in a fuselage tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    479 km/h v 4000 m 297.6 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    330 km/h v 3260 m 205.1 mph in 10696 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9,83 m/s 1935 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9000 m 29528 ft
    Dolet:
    Range:
    1000 km 621.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-9 ráže 20 mm, střílející osou vrtule, 60 granátů a
    2x pevný kulomet ráže 7,5 mm v křídlech, po 300 nábojích.
    One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-9 cannon fired through the propeller hub, 60 rounds and
    two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in a wings, 300 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1. prototyp motor Hispano Suiza 12Ygrs o výkonu 633 kW (860 k), této motor poháněl dvoulistou dvoupolohovou vrtuli Chauviere, letoun dosahoval 443 km/h v h= 3 500 m.


    Letoun Morane Saulnier MS.405 vznikl na základě požadavku francouzského letectva, to chtělo moderní jednoplošnou stíhačku. MS.405 tento požadavek splnil pouze částečně - byl jednoplošníkem se zatahovacím podvozkem (První prototyp nějakou dobu létal s prozatímním pevným podvozkem). Nesplnil požadavek na modernost - konstrukce draku byla zastaralá. Moderní letouny využívaly povrchu letounu (kovové skořepiny) jako nosné části, MS.405 měl trup sestaven celé sítě hliníkových profilů a tento složitý rám byl zakryt Plymaxem, což byla překližka potažená tenkou (0,4 mm) vrstvou hliníku.
    The first prototype was powered by an 848 hp Hispano Suiza 12Ygrs engine with a two-bladed two-pitch Chauvière propeller. Its top speed was 298 mph at 13,120 feet.


    The MS.405 was developed in response to a French fighter specification of July 1934. Although it was a monoplane, in other ways it was an old fashioned aircraft. Morane Saulnier built their aircraft using technology known from earlier biplanes. Structural strength was provided by a series of bulkheads connected by aluminium tubes, connected by wire-braced struts. The aircraft was skinned with Plymax, a composite of plywood and aluminium.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8.
    Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
    Gaston Botquin, Monografie Lotnicze Numer 28, M.S. 406, AJ PRESS Gdynia, ISBN 83-86208-46-5
    Gaston Botquin, Aircraft Profile No. 147, The Morane Saulnier 406, Profile Publications Ltd., Surrey, England
    www.historyofwar.org
    www.aviastar.org
    www.xs4all.nl
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/ms405.html
    http://airwiki.org/enc/fww2/ms406.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71689#252449Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie předsériových MS.405C.1
    zdroj uveden výše
















    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71689#252451Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek MS.405C.1
    zdroj uveden výše


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71689#252450Verze : 0
    MOD