CZK - Škoda Š-I-D

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - Škoda Š-I-D

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Škoda Š-I-D Škoda Š-I-D
    Originální název:
    Original Name:
    Škoda Š-I-D
    Výrobce:
    Producer:
    Škodovy závody, Plzeň, /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    8
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    4800 kg 10582 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    3700 mm 12ft 1,66in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1950 1) / 1975 2) mm 6ft 4,76in 1) / 6ft 5,76in 2)
    Celková výška:
    Overall Height:
    1760 1) / 1755 2) mm 5ft 9,29in 1) / 5ft 9,09in 2)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    280 mm 11,02in
    Pancéřování:
    Armour:
    5-22 mm 5-22 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Škoda Flat Six (zážihový vzduchom chladený 6-valec objemu 3990 cm3 Škoda Flat Six (6 cyl., air cooled, gasoline, 3990 ccm)
    Výkon:
    Power:
    44,2 kW při 2500 ot/min 59.3 bhp at 2500 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    3+R 3+R
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    41 km/h 25.5 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    250 km 155.3 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    27 ° 60 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    1,3 m 51,2in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,5 m 19,7in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,5 m 19,7in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    kanón Škoda A3 ráže 37,2 mm (42 nábojov) cannon Škoda A3 cal. 37,2 mm (42 rounds)
    Vedlejší:
    Secondary:
    guľomet ZB vz.30 J (1000 nábojov) machine gun ZB vz.30 J (1000 rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3


    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-32-2
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71735#512375Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Projekt tohoto delového tančíka vznikol na požiadavku kráľovskej juhoslovanskej armády. Ich predstavy takmer naplnil typ Š-I-d, no juhoslovanskí predstavitelia predložili návrhy niekoľkých úprav tejto konštrukcie a ich predstavy boli v prvej polovici roku 1936 naplnené novým projektom malého delového pásového vozidla označovaného ako Š-I-D. Neskôr bolo písmeno "D" rezervované pre stroje so vznetovými motormi (D - diesel). Firma následne podpísala s juhoslovanskými armádnymi predstaviteľmi zmluvu na výrobu 8 ks tohoto tančíka.


    Úpravy pôvodného Š-I-d spočívala v predĺžení platformy a pridaním jedného pojazdového kolesa a podpernej kladky, zväčšením hrúbky pancierovania i vo výmene motora za výkonnejší typ. Na platformu bola osadená jednoduchá krabicová nadstavba vytvorená z 5 - 22 mm pancierových plátov. Tie boli spájané nitovaním. Dvojčlenná posádka mala na boj k dispozícii upravený protitankový kanón Škoda A3 (A3J) kalibru 37,2 mm (odmer po 15° na obe strany) a ľahký guľomet ZB vz. 30J kalibru 7,92 mm. Na streche nadstavby boli dva vstupné otvory, z nich jeden na ľavej strane bol opatrený pozorovacou vežičkou. Dokončené tančíky boli odoslané k zákazníkovi v 8/1937, ktorý ich zaradil do výzbroje Jazdeckej školy v Zemune pod označením Brzi borna kola T-32. Stroje boli určené k boju i prieskumu, no v mierových časoch slúžili k intenzívnemu výcviku nových tankistov.


    Prvou bojovou akciou tančíkov bola ich nasadenie pri puči v 27.03.1941 proti pronemecky orientovanej vláde Dragiša Cvetkovića. Po napadnutí Juhoslávie nemeckými vojskami boli 4 ks tančíkov použité v obranných bojoch južne od Belehradu. Tie boli zničené nemeckým delostrelectvom. Zvyšné 4 stroje stáli neschopné bojového nasadenia v dielňach jazdeckej školy v Zemune. Napriek krátkemu bojovému nasadeniu boli stroje hodnotené ako úspešné a schopné viesť účinný boj. Ukoristené stroje boli nemeckými jednotkami odoslané k rekonštrukcii do Škodovky Plzeň a následne boli pod označeniami Pz. Kpfw. SId-732 (j) (Pz. Kpfw. SID-732 (j) ???), Pz. Kpfw. T32-732 (j), alebo Pz. Kpfw. 732 (j) používané vo Waffen SS pravdepodobne ako školné stroje.




    *zdroje:


    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
    http://www.ebay.de
    www.ioh.pl
    www.ioh.pl
















    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71735#252715Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Škoda Š-I-D, později tank T-32, později Beute Pz. Kpfw. 732 (j).

    Foto via Fronta.cz - výkres z prospektu Akciové společnosti, dříve Škodovy závody v Plzni.

    Škodovy závody, výkres č. Zb5600P z roku 1937.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71735#341047Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.youtube.com














    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71735#415393Verze : 0
    MOD