Grumman FF-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Grumman FF-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Grumman FF-1 Grumman FF-1
    Originální název:
    Original Name:
    Grumman FF-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.04.1933-DD.11.1933 Grumman Aircraft Engineering Corp., Farmingdale, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.04.1933-DD.11.1933
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    27 (9350-9376)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.12.1931 XFF-1
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1395 kg 3076 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2121 kg 4677 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2217 kg 4888 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.52 m 34ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.47 m 24ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.38 m 11ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    28.8 m2 310 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-78 o vzletovém výkonu 522 kW
    dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    Wright R-1820-78, take-off power 700 hp
    two-bladed Hamilton Standard variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    530 l 140 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    332.8 km/h v 1219 m 206.8 mph in 4000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    196.3 km/h v ? m 122 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7 min do 3048 m 7 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6706 m 22000 ft
    Dolet:
    Range:
    1102.4 km 685 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1482.2 km 921 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet ráže 7,62 mm
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm

    4x 52kg bomba
    2x fixed .30 in machine gun
    1x flexible .30 in machine gun

    4x 114 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Dann, Richard S. Grumman Biplane Fighters in Action, No.150. Squadron/Signal Productions, Carrollton 1996. ISBN 0-89747-353-1.
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
    commons.wikimedia.org


    V muzeu námořnictva v Pensacole vystavený stroj, ve skutečnosti v Kanadě postavený Goblin získaný z Nikaraguy.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71747#487667Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Grumman FF-1

    Pro letadlovou loď USS Lexington byl na počátku 30. let objednán nový palubní letoun u firmy Grumman. 29. prosince 1931 tak vzlétl prototyp dvoumístného palubního stíhače XFF-1. Šlo o dvouplošník s uzavřenou kabinou a podvozkem zatahovaným do šachet v trupu, což ale způsobilo poněkud baňatý tvar spodní části letadla. Trup byl celokovový, křídla měla plátěný potah, motor Wright R-1820-E Cyclone o výkonu 459 kW byl v průběhu zkoušek nahrazen silnějším Wright R-1820-F o 560 kW, čímž se maximální dosažená rychlost zvědšila z 314 na 323 km/h. 19. prosince 1932 byla objednána série 27 FF-1 a ve stejné době byl dokončen druhý prototyp, označený XSF-1. Ten byl určen jako průzkumný a lišil se v podstatě jen většími palivovými nádržemi a motorem R-1820-84, zatímco sériové FF-1 měly motory R-1820-78. Této verze bylo objednáno 33 kusů.

    Těchto celkem 60 strojů se od června 1933 (respektive března 2934) stalo výzbrojí USS Lexington, kde sloužily v stíhací peruti VF-5B a průzkumné VS-3B. Na konci roku 1936 začalo jejich nahrazování jednomístným typem F2F-1, který z FF vycházel. Zbývající stroje FF-1 byly přestavěny na verzi FF-2 s dvojím řízením a byly přeřazeny k záložním jednotkám, kde byly až do roku 1940. V licenci bylo postaveno 57 strojů u firmy Canadian Car & Foundry, které byly zařazeny do kanadského letectva jako Goblin Mk.I.


    Zdroj:
    http://www.aviastar.org/air/usa/grumman_ff.php
    http://www.aerofiles.com/_grum.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_FF

    http://vintage-aviation.hp.infoseek.co.jp/us_grumman-ff-1_1932.jpg
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71747#252808Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.warbirdinformationexchange.org











    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71747#537195Verze : 0
    MOD