HAL HJT-16 Mk.II Kiran

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

HAL HJT-16 Mk.II Kiran

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    HAL HJT-16 Mk.II Kiran HAL HJT-16 Mk.II Kiran
    Originální název:
    Original Name:
    HAL HJT-16 Mk.II Kiran
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1976-DD.MM.198R Hindustan Aeronautics Ltd., Bangalore, Karnataka
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1985-DD.MM.198R série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    51
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    30.07.1976
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2995 kg 6603 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4250 kg 9370 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5000 kg 11023 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,70 m 35ft 1,25in
    Délka:
    Length:
    10,60 m 34ft 9,31in
    Výška:
    Height:
    3,64 m 11ft 11,31in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19,00 m2 204.51 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Orpheus 701-01 o tahu 18,68 kN Rolls-Royce Orpheus 701-01, thrust 4200 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1345 l
    2x 454 l přídavná nádrž
    296 Imp gal / 355 US gal
    2x 100 Imp gal / 120 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    672 km/h v 0 m 417.6 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    621 km/h v 4575 m 385.9 mph in 15010 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    26.7 m/s 5255.9 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12000 m 39370 ft
    Dolet:
    Range:
    735 km 456.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet ráže 7,62 mm v přídi, 150 nábojů každý


    4x 250 kg puma nebo
    4x raketnice s 18 raketami SNEB 68 nebo
    4x kontejner CBLS-200 s 4 11kg cvičnými pumami
    ...
    2x 7.62 mm machine gun in the nose, 150 rpg


    4x 551 lb bomb or
    4x rocket pod with 18 SNEB 68 rockets or
    4x CBLS-200 carrier with 4 25 lb practice bombs
    ...
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1984-85. Jane's Publishing Company, London 1984. ISBN 0-7106-0801-2.
    Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1986-87. Jane's Publishing Company, London 1986. ISBN 0-7106-0835-7.
    www.globalsecurity.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71766#252885Verze : 1
    Avatar
    Hindustan HJT-16 Mk.II Kiran


    Zdroje :
    www.bharat-rakshak.com





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71766#252891Verze : 0
    Avatar
    informácia o dátume výroby je asi trochu chybná - rok 1959, nie?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71766#349326Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pokud vím stroje se začaly vyrábět mnohem později, až v roce 1964 byl první vzlet prototypu a výroba začala až někdy v roce n1967, první stroje IAF převzala v roce 1968.
    Stroje Kiran II samozřejmě nenesly "kulomety ADEN" v ráži 7,62mm, prostě proto že podobná zbraň neexistuje. Nesly dva pevné kulomety, zřejmě FN, 7,62 v přídi a další mohly být neseny na podvěsech. Je zajímavé že v uvedených zdrojích se nikde o ADENu nemluví.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71766#349338Verze : 0