Bücker Bü 182 Kornett

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Bücker Bü 182 Kornett

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bücker Bü-182 Kornett Bücker Bü-182 Kornett
    Originální název:
    Original Name:
    Bücker Bü-182 Kornett
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938 Bücker Flugzeugbau GmbH, Rangsdorf /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.11.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    315 kg 694 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    450 kg 992 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,60 m 28ft 2,57in
    Délka:
    Length:
    6,67 m 21ft 10,6in
    Výška:
    Height:
    1,85 m 6ft 0,82in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    9,80 m2 105.49 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bücker Bü M 700 o výkonu 60 kW/80 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Bücker Bü M 700, power 79 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    80 l 17.6 Imp gal / 21 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    205 km/h v ? m 127.4 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    195 km/h v ? m 121.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4,6 m/s 905.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,7 min do 2000 m 8,7 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4500 m 14764 ft
    Dolet:
    Range:
    740 km 459.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    König, Erwin. Bücker Bü 180 "Student", Bü 182 "Kornett", Bü 134: Drei geniale Flugzeugtypen, die dem Krieg zum Opfer fielen, Flugzeug Profile 36. Flugzeug Publikations, Illertissen.
    Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71839#530316Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Bücker Bü 182 Kornett


    Letoun vznikl jako sportovní letoun, firma ale předpokládala, že rozvíjející se Luftwaffe ho přijme do výzbroje pro výcvik pilotů.
    Jednalo se o celodřevěný dolnoplošný letoun s pevným podvozkem, který poháněl československý motor Walter Mikron II. První testy nového stroje s civilní poznávací značkou D-ERDG potvrdily velmi dobré letové vlastnosti, stroj byl plně akrobatický, dovoloval napodobovat střmhlavý let a mohl dokonce svrhovat malé bomby.


    Pro plánovovanou sériovou výrobu začala firma vyvýjet nový, silnější motor M 700 s výkonem kolem 59 kW. Letouny s těmito motory měly nést označení Bü 182 B a C a začala výroba prvních tří kusů. V té době se však velení rozhodlo, že koncepce jednomístného cvičného letounu nevyhovuje a sérii neobjednalo. Rozdělané letouny tedy byly rozřezány, navíc jediný létající prototyp byl zničen při havárii.


    V té době však již u firmy pracovali na letounu Bü 181, který se v sériově stavěl.


    Prameny:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bücker_Bü_182
    L+K 19/92 - Z archívů
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71839#253046Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Bücker Bü-182 Kornett
    Na snímku je letoun Bücker Bü-182C, tato verze byla poháněna motorem Bü M 700.
    Zdroj:
    www.buecker-museum.de
    www.histaviation.com



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71839#293295Verze : 0
    Avatar
    Bücker Bü-182 Kornett
    Zdroj:
    www.histaviation.com



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71839#293294Verze : 0