CZK - DVS-8 T-805 (hasičské vozidlo)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - DVS-8 T-805 (hasičské vozidlo)

    Avatar
    Požiarne dopravné vozidlo DVS 8 na podvozku Tatry T 805 je určené na prepravu požiarneho družstva a útočného príslušenstva na miesto požiaru, nemá pevne namontované čerpadlo. Vybavenie vozidla umožňuje komplexný požiarny zásah .



    TTD : ...


    Výzbroj : prenosná motorová striekačka typ PS8


    Výkon : 800 l / hod.

    Umiestnenie prenosnej striekačky PS8 vo vozidle

    Hasičský automobil DVS8
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71884#253304Verze : 0
    Avatar
    T 805 s hasičskou nástavbou jako dopravní automobil na defilé hasičské techniky při ukončení hasičské olympiády CTIF v Ostravě 2009.
    foto vlastní


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71884#321059Verze : 0
    Avatar
    Hasičský automobil DVS-8 na podvozku Tatra 805 slouží k přepravě hasičského družstva s příslušným nářadím k požáru. Zástavbu hasičského vybavení do nízké skříně prováděl národní podnik Karosa ve Vysokém Mýtě, resp. Továrny na hasicí zařízení n. p. Vysoké Mýto (THZ n. p. se staly v r. 1962 jeho součástí).


    Kabina řidiče a velitele:
    Řidič a velitel sedí na dvou samostatných sedadlech (mezi nimi je kryt motoru), jejichž sedák a opěrák jsou čalouněné. Na pravé straně sedadla je typový štítek, pod sedadlem řidiče je uloženo nářadí pro opravu automobilu a baterie s vyvedenou zásuvkou pro nabíjení. Přední skla kabiny jsou opatřena dvěma stěrači. Na pravých dveřích je brašna na doklady formátu A4. V kabině je umístěn tetrachlorový hasicí přístroj T 2,5. Vně kabiny jsou na předním okraji střechy dva dodatkové výstražné světlomety s červenými skly. Na pravé straně je umístěn přenosný světlomet s příslušnou zásuvkou, slouží k osvětlení místa zásahu. Dopravní vůz je opatřen požární výstražnou houkačkou.
    Skříňová nástavba:
    Kabina pro hasičské družstvo ve skříňové nástavbě je na obou stranách opatřena dveřmi se spouštěcími okny a osvětlením. Sedačky mají čalouněná opěradla. V kabině jsou háčky pro osobní výstroj družstva. Zadní část skříňové nástavby je opatřena dveřmi se zámky a upravena tak, aby rozmístění příslušenství vyhovovalo požárnímu cvičebnímu řádu. Na vnitřních stranách dveří je umístěn seznam příslušenství. V této části musí být kromě dvou hasicích přístrojů ještě volné místo pro umístění dalších šesti hasicích přístrojů do 10 litrů.
    Zadními dveřmi v zadní části skříňové nástavby je možné pomocí sklápěcí plošiny vysunout a zasunout stříkačku PS-8 (Přenosná motorová stříkačka 8). V tomto případě se celek (tj. automobil Tatra 805 s hasičskou výbavou ve skříňové nástavbě) podle dobové požární terminologie označoval DVS 8. Do prostoru pro stříkačku PS 8 bylo možné stejným způsobem zasunout sanitní nosítka a v této úpravě lze dopravního vozu použit i jako nouzového sanitního vozidla. Zadní stěna skříně je opatřena sklopnými stupačkami pro výstup na střechu. Ta je ohrazena a opatřena držáky pro nastavovací žebřík, trhací hák a sanitní nosítka.
    Na zadní části rámu podvozku je závěs pro přívěs a DVS-8 mohl sloužit jako tažné vozidlo přívěsnou požární stříkačku (PPS-8), případně DS-12 nebo DS-16 (Dvoukolová stříkačka 12 nebo Dvoukolová stříkačka 16). Přibližná hmotnost DVS-8 (s příslušenstvím k vozu), včetně PS 8 s příslušenstvím, je cca 4800 kg. Základní rozměry a výkony odpovídají provedení Tatra 805 s nízkou skříní.



    Rozměry a hmotnosti DVS-8:
    Rozvor náprav 2700 mm
    Rozchod kol 1600 mm
    Délka 4720 mm
    Šířka 2035 mm
    Výška s budkou řidiče 2365 mm
    Výška po zadní nástavbu 2600 mm
    Světlá výška 400 mm
    Rozměr pneumatik 10,50 – 16
    Rozměr ráfků 7, 00 – 16
    Provozní hmotnost 4240 kg
    Povolená hmotnost 5040 kg
    Užitečná hmotnost 800 kg


    Jízdní vlastnosti:
    Nejmenší průměr zatáčení 13,5 m
    Nájezdový úhel vpředu 46°
    Nájezdový úhel vzadu 52°
    Příčná stabilita 40°
    Podélná stabilita 55°
    Schopnost překonat kolmý terénní stupeň 300mm
    Brodivost 650mm
    Základní spotřeba paliva 24 l/100km


    Motor Tatra 603 A (vzduchem chlazený čtyřdobý benzinový karburační motor)
    Počet a uspořádání válců vidlicový osmiválec se samostatnými válci v úhlu 90°
    Vrtání válců 75 mm
    Zdvih pístů 72 mm
    Obsah válců 2545 cm3
    Kompresní poměr 6,5:1
    Maximální výkon 55,93 kW (75 k) při 4200 ot/min
    Brzdy kapalinové, bubnové, bez posilovače
    Napětí elektrického zařízení 12 V



    Poznámka k označení DVS-8:
    Pokud automobil neměl vloženou stříkačku PS-8 (nebo jinou obdobných rozměrů), tak bylo jeho označení s největší pravděpodobností DV-8. Označení DVS-8 znamenalo pravděpodobně Dopravní vozidlo se stříkačkou o výkonu 800 litrů/min.
    Označení DVS-8 bylo používáno také u skříňových hasičských automobilů na podvozku Praga RN.
    Aby situace byla ještě komplikovanější, v polovině šedesátých let byly z výzbroje ČSLA vyřazovány Tatry 805 ve valníkovém a skříňovém provedení. Určité množství se jich dostalo do civilního sektoru, kde posloužily mj. výrobě k výrobě řady účelových nástaveb. Tak začali, zejména vesničtí dobrovolní hasiči, dostávat hasičské automobily Tatra 805 ve valníkovém provedení. Ty byly označeny také DV-8. Později byla kategorie DV, resp. DVS změněna na kategorii DA a označení obou verzí hasičských automobilů na podvozku Tatra 805 bylo DA-8. Z tohoto důvodu řada jednotek Sboru dobrovolných hasičů (SDH) uvádí u své, dnes již historické techniky, označení DA-8. Pro rozlišení obou verzí je proto pro hasičskou Tatru 805 se skříňovou nástavbou použito označení DVS-8 a pro Tatru 805 ve valníkovém provedení DA-8.
    Kromě toho byly na hasičské provedení upravovány vyřazené Tatry 805 ve skříňovém provedení, jejich nízká skříň ale byla odlišného provedení. Měla dveře v zadní části skříně, nikoliv na bocích skříně jako původní DVS-8 na podvozku Tatra 805.



    Autor uvítá informace a fotografie o jejich službě v ČSLA a jakékoli upřesnění označování hasičských automobilů (Příslušná nařízení vč. dat o jednotném názvosloví).


    Zdroj:
    www.sdh-dobroslavice.com
    www.sdh-slovany.sweb.cz
    www.ihasici.cz
    www.hasicina.unas.cz/DA_kacena.htm
    www.vkpvt.estranky.cz

    DVS-8 na podvozku Tatra 805 na CIAF 2009 na letišti Hradec Králové. Vůz patří Východočeskému klubu přátel vojenské techniky. Vlastní foto z 5. září 2009.

    DVS-8 na podvozku Tatra 805 na CIAF 2009 na letišti Hradec Králové. Vůz patří Východočeskému klubu přátel vojenské techniky. Vlastní foto z 5. září 2009.

    DVS-8 na podvozku Tatra 805 na CIAF 2009 na letišti Hradec Králové. Vůz patří Východočeskému klubu přátel vojenské techniky. Vlastní foto z 5. září 2009.

    DVS-8 na podvozku Tatra 805 na CIAF 2009 na letišti Hradec Králové. Vůz patří Východočeskému klubu přátel vojenské techniky. Vlastní foto z 5. září 2009.

    DVS-8 na podvozku Tatra 805 na CIAF 2009 na letišti Hradec Králové. Vůz patří Východočeskému klubu přátel vojenské techniky. Vlastní foto z 5. září 2009.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71884#334380Verze : 0
    Avatar
    DVS-8 na podvozku Tatra 805 na Hasičských slavnostech v Litoměřicích. Vůz patří Sboru dobrovolných hasičů Krásný Dvůr.
    Vlastní foto z 12. června 2010.





    Levá strana nástavby před zadní nápravou.

    Levá strana nástavby za zadní nápravou.

    Uložení stříkačky v zadní části nástavby.

    Uložení stříkačky v zadní části nástavby.

    Pravá strana nástavby před zadní nápravou.

    Pravá strana nástavby za zadní nápravou.






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71884#362469Verze : 0